>

Abonenci pokochali ten kontrowersyjny pomysł Netflixa

Kiedy wydawało się, że Netflix chwyta się brzytwy, swoimi kontrowersyjnymi ruchami platforma udowodniła, że potrafi zawsze wyjść na swoje. Nowe dane zaskakują.

Netflix zrewolucjonizował rynek filmów i seriali. W dużej mierze przyczynił się do spadku popularności płyt Blu-ray, a także fizycznych odtwarzaczy. Miesięczny abonament, który kosztuje kosztował niewiele był zdecydowanie bardziej kuszącą wizją niż zakup drogiego odtwarzacza i płyt 4K. Niestety, zdaje się, że historia zatoczyła koło, a Netflix, przynajmniej w pewnym stopniu zaczął przypominać tę klasyczną telewizję, od której chciał być inny.

A zaczął przypominać ją od tej najgorszej dla użytkownika strony, czyli reklam. Platforma wprowadziła, najpierw eksperymentalnie a później już normalnie, Plan Podstawowy z reklamami. Netflix z reklamami kosztuje najmniej, bo w Stanach Zjednoczonych to tylko 6,99$. Brak reklam w Planie Podstawowym to koszt 9,99$, czyli zaledwie 3 dolary. Mimo tego, wersja z reklamami ma wielu entuzjastów.

Są ich aż 23 miliony, czyli aż o 8 milionów więcej niż ostatnim razem, czyli w listopadzie 2023 roku. Jak widać, dla Netflixa są to nowe możliwości zarobkowe – platforma zwiększyła swoje przychody rok do roku aż o 8% osiągając 8,5 mld dolarów.

Te dane pokazują, że nie wszystkim zależy na jakości 4K, HDR i spokojnym oglądaniu bez reklam, a raczej na tym, żeby jak najniższym kosztem być na bieżąco ze światem filmów i seriali. W końcu Netflixa oglądamy nie tylko na najlepszych telewizorach, ale także na telefonach i tabletach. Choć nie jest to zawsze tak przyjemne doświadczenie, w wielu przypadkach po prostu nie ma innego wyjścia.

Trudno się zatem dziwić, że w czasach gdy wszystko drożeje, ludzie szukając oszczędności nie chcą rezygnować z dostępu do kultury, ale przetwarzać ją jak najniższym kosztem. Jak widać, mimo początkowego sprzeciwu społeczności, Netflix dobrze wiedział co robi wprowadzając plan z reklamami. Platforma może otwierać szampana, szczególnie, że to nie jedyny pomysł, który zdaje się odnosić sukcesy.

Źródło: Wirtualne Media

Matt

Komentarze

Najnowsze artykuły

Xtra oferta na 65″ Philips Mini-LED z efektownym podświetleniem Ambilight!

Philips 65PML9008 z serii The Xtra dostępny jest teraz w atrakcyjnej cenie w Media Expert.…

21 listopada 2024

Co oglądać w Netflix? Nowe filmy i seriale (listopad 2024)

[indizar2:stronicowanie] [section:] Co warto oglądać w Netflix? Jakie nowe filmy i seriale na Netflix są…

21 listopada 2024

Nowy serial z serii „W głowie się nie mieści” na Disney+! Zdradzono datę premiery

Powstał nowy serial osadzony w uniwersum „W głowie się nie mieści”. Serial nosi tytuł „Wytwórnia…

21 listopada 2024

Kultowa bajka powraca w wersji aktorskiej! Na to czekali fani

Na YouTube pojawił się oficjalny teaser oraz krótki materiał zza kulis związany z aktorską adaptacją…

21 listopada 2024

Coś dla fanów e-booków: wszechstronny czytnik Kindle w znakomitej ofercie!

Amazon.pl przygotował atrakcyjną promocję na zakup czytnika e-book Kindle 16 GB! To doskonała okazja, aby…

21 listopada 2024

Zestaw PlayStation VR2 w mega niskiej cenie!

Szukasz zestawu do wirtualnej rzeczywistości od Sony? Jeśli tak, to sprawdź rewelacyjna promocję na Sony…

21 listopada 2024