Netflix wprowadza znaczącą zmianę w swoim algorytmie, rezygnując z dobrze znanej funkcji procentowego dopasowania na rzecz tagów. Ta innowacja ma na celu lepsze dopasowanie treści do preferencji użytkowników. Niestety, ale nie zdradzono kiedy zmiany będą obowiązywały w Polsce.
Znasz to uczucie, kiedy wchodzisz na Netflix, a tam czeka na Ciebie lista polecanych filmów i seriali, która zdaje się doskonale znać Twój gust?
To właśnie magia algorytmu Netflix, który do tej pory bazował na procentowej skali dopasowania treści do Twoich preferencji. Jednak niedawno jeden z przedstawicieli platformy zdradził serwisowi IndieWire, że zbliża się rewolucyjna zmiana!
Ciekawostką jest, że Netflix już wcześniej starał się zmieniać, wprowadzając w 2021 roku funkcję „Zaskocz mnie”. Ta opcja miała oferować użytkownikom zupełnie nieoczekiwane propozycje, ale została wycofana na początku 2023 roku.
Nową strategią Netflixa stają się tagi – hasła i frazy, które będziemy widzieć na dole każdego kafelka z filmem lub serialem.
Jak podaje New York Times, tagi mają odgrywać kluczową rolę w procesie rekomendacji treści. Co więcej, Netflix zainwestował w tę funkcję, zatrudniając aż 30 osób do zarządzania i rozwijania tego systemu.
Allan Donald, dyrektor ds. produktu w Netflix, przedstawia tagi jako element rewolucyjny, porównując ich wpływ do znaczenia linii okładki w czasopismach.
Jego wizja przekształca sposób, w jaki widzimy i wybieramy treści na platformie, podkreślając znaczenie tagów w szybkich decyzjach o wyborze filmu czy serialu.
Koleżanka Allana, Eunice Kim, pełniąca także rolę dyrektor ds. produktu w Netflix, ujawnia fascynujący fakt dotyczący zachowań użytkowników. Podkreśla, że jeśli widz nie wybierze treści do oglądania w ciągu pierwszych 53 sekund, prawdopodobieństwo, że w ogóle coś obejrzy, znacząco spada.
Netflix posiada imponującą gamę ponad 3000 tagów, obejmujących wiele fraz – od „zręcznego” po „mydlany”. New York Times zwraca uwagę, że najpopularniejsze to „romantyczny”, „ekscytujący” i „trzymający w napięciu”, a najrzadszy to „Zawód: parobek”.
Wewnątrz zespołu Netflixa toczy się ciągła debata nad optymalizacją i łączeniem tagów, co wskazuje na dynamikę i ciągłe doskonalenie tego systemu.
Netflix jest znany z ciągłego doskonalenia swojego algorytmu i silnika rekomendacji. W przeszłości eksperymentowano z różnymi systemami oceniania, włącznie z 5-gwiazdkowym systemem, a także bardziej uproszczoną oceną w postaci kciuków w górę/dół.
Ciekawostką jest, że tagi nie są całkowicie nowym pomysłem – ich korzenie sięgają czasów, gdy Netflix oferował DVD. Ten element historii platformy stanowi przypomnienie o jej długiej drodze ewolucji i adaptacji.
Napisz w komentarzu jak oceniasz obecny system rekomendacji na Netflix i co myślisz o większym zaangażowaniu tagów!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Philips 65PML9008 z serii The Xtra dostępny jest teraz w atrakcyjnej cenie w Media Expert.…
[indizar2:stronicowanie] [section:] Co warto oglądać w Netflix? Jakie nowe filmy i seriale na Netflix są…
Powstał nowy serial osadzony w uniwersum „W głowie się nie mieści”. Serial nosi tytuł „Wytwórnia…
Na YouTube pojawił się oficjalny teaser oraz krótki materiał zza kulis związany z aktorską adaptacją…
Amazon.pl przygotował atrakcyjną promocję na zakup czytnika e-book Kindle 16 GB! To doskonała okazja, aby…
Szukasz zestawu do wirtualnej rzeczywistości od Sony? Jeśli tak, to sprawdź rewelacyjna promocję na Sony…