>

Samsung znowu króluje. Już 18 raz jest światowym liderem

Nie bez przyczyny mówi się, że Samsung to największy producent telewizorów na świecie. Firma już 18 raz może pochwalić się najwyższym miejscem na podium.

Ostatnio poznaliśmy nowości Samsunga na 2024 rok i trudno wyobrazić sobie, że ktokolwiek mógłby zagrozić Samsungowi w byciu liderem sprzedaży kolejny raz. Wydarzenie „World of Sasmung” we Frankfurcie tylko utwierdziło nas w przekonaniu, że firma nie boi się odważnych kroków, a jej oferta co roku skrojona jest na każdą kieszeń.

Samsung po raz kolejny udowodnił, że innowacje i uważne wsłuchiwanie się w potrzeby użytkowników przynosi efekty. Po raz 18. został globalnym liderem w branży. Polki i Polacy również pokochali telewizory tego producenta, co potwierdzają wyniki sprzedaży w Polsce – już 19. raz z rzędu najczęściej wybierali oni telewizory Samsung, w ostatnich latach decydując się głównie na modele z linii Neo QLED, OLED, Excellence Line Neo QLED 8K czy model The Frame. Firma nie spoczywa jednak na laurach i wprowadza kolejne innowacje – na tegorocznym forum innowacji „World of Samsung” zaprezentowała najnowsze produkty wyposażone w sztuczną inteligencję.

W czym tkwi sekret sukcesu?

Firma badawcza Omdia podała, że marka Samsung osiągnęła 30,1% udziału w światowym rynku sprzedaży telewizorów w 2023 roku, wzmacniając swoją pozycję lidera branży osiągniętą po raz pierwszy w 2006 r. Sukces ten wynika przede wszystkim z faktu, że Samsung w swojej ofercie skupia się w ostatnich latach głównie na telewizorach premium oraz tych o dużej przekątnej, w których bezsprzecznie dominują najnowocześniejsze modele Neo QLED i OLED.

Samsung QN85D / fot. rtvManiaK.pl

Od chwili wprowadzenia technologii kropki kwantowej w telewizorach Samsung QLED w 2017 roku, łączna sprzedaż tych modeli, obejmująca najnowsze modele Neo QLED, przekroczyła 40 milionów egzemplarzy. Tylko w 2023 roku sprzedano 8,31 mln sztuk modeli z linii QLED.

Marka Samsung zapracowała na pozycję lidera w sektorze telewizorów premium – szczególnie w przypadku tych o przekątnej powyżej 75 cali i cenach powyżej 2500 dolarów. Firma odnotowała imponujący wynik – 60,5% udział w rynku pod względem sprzedaży telewizorów w cenie powyżej 2500 dolarów, utrzymując jednocześnie przewagę w sprzedaży tych powyżej 75 cali z 33,9% udziałem. Ponadto, dzięki wysokiej sprzedaży modeli 98-calowych, telewizory o przekątnej powyżej 90 cali utrzymały pozycję lidera z 30,4% udziałem w rynku.

Opierając się na sukcesie na rynku telewizorów ultra dużych i wysokiej klasy, Samsung poczynił także znaczące postępy w segmencie OLED. W 2023 roku firma sprzedała 1,01 mln telewizorów OLED, co stanowi udział w rynku na poziomie 22,7%. Przewiduje się, że wraz z poszerzeniem oferty produktów OLED w 2024 r. udział firmy Samsung w rynku OLED wzrośnie w bieżącym roku.

„World of Samsung” – więcej niż innowacje

Dzięki postępom w technologii procesorów i najnowocześniejszym funkcjom sztucznej inteligencji Samsung w 2024 roku jest na dobrej drodze do dalszej transformacji domowej rozrywki i wyznaczania nowych standardów w branży telewizorów. Dowodem na to są urządzenia prezentowane na „World of Samsung” we Frankfurcie. Wszyscy goście, którzy mieli w połowie lutego br. wyjątkową szansę zobaczenia – jeszcze przed oficjalnymi premierami – modele z linii Excellence Line Neo QLED 8K, OLED czy serię telewizorów Lifestyle są nimi zachwyceni.

Samsung World / fot. rtvManiaK.pl

Jakie innowacje pokazano jeszcze na tym międzynarodowym wydarzeniu? 75-calowy telewizor Samsung Excellence Line Neo QLED 8K QN900D jest wyposażony w nowy i wydajny procesor NQ8 AI Gen3, który obsługuje takie funkcje, jak 8K AI Upscaling Pro i AI Motion Enhancer Pro, zapewniając najlepszy jak dotąd obraz.

System operacyjny Tizen OS 2024 przenosi treści na pierwszy plan, oferując spersonalizowaną obsługę w oparciu o różne konta konfigurowane w telewizorach Smart TV. Tizen udostępnia takie usługi jak Samsung Gaming Hub – wszechstronną platformę do grania online z rekomendacjami pozwalającymi na wygodne i dostosowane do potrzeb wyszukiwanie treści w chmurze.

Music Frame to konfigurowalny głośnik bezprzewodowy zaprojektowany tak, by elegancko wtapiał się w otoczenie. Może działać jako samodzielny głośnik lub można go sparować z telewizorem Samsung i listwą dźwiękową za pośrednictwem Q-Symphony. Wszystko po to, by uzyskać jeszcze bardziej wciągające wrażenia wizualne z dźwiękiem przestrzennym.

Samsung Music Frame /fot. rtvManiaK.pl

Nowa technologia OLED Glare Free została zaprojektowana specjalnie dla ekranów OLED firmy Samsung na rok 2024. Zapewnia ona wierność kolorów i ostrość obrazu, jednocześnie redukując odbicia pobliskiego oświetlenia. Nowa, specjalna warstwa twardej powłoki i sposób naniesienia jej na powierzchnię ekranu przełamują dotychczasowy kompromis pomiędzy połyskiem, a odbiciem światła.

Samsung S95D / fot. rtvManiaK.pl

Źródło: Informacje prasowe

Matt

Najnowsze artykuły

Coś dla fanów e-booków: wszechstronny czytnik Kindle w znakomitej ofercie!

Amazon.pl przygotował atrakcyjną promocję na zakup czytnika e-book Kindle 16 GB! To doskonała okazja, aby…

21 listopada 2024

Zestaw PlayStation VR2 w mega niskiej cenie!

Szukasz zestawu do wirtualnej rzeczywistości od Sony? Jeśli tak, to sprawdź rewelacyjna promocję na Sony…

21 listopada 2024

Kontroler DualSense w ekstra ofercie! Kup dodatkowego pada już teraz

Sklep RTV EURO AGD przygotował atrakcyjną ofertę na zakup czarnego kontrolera Sony DualSense. To świetna…

21 listopada 2024

Fantastyczna informacja dla graczy: Xbox z wersją beta znakomitej usługi!

Granie w chmurze z Xbox! Streamuj swoje gry na smartfonie, tablecie, TV czy w VR…

21 listopada 2024

Netflix z pozwem zbiorowym, transmisja walki Tysona z Paulem przelała czarę goryczy

Netflix pozwany po technicznych problemach podczas transmisji walki Paula z Tysonem. Czy gigant VOD ma…

21 listopada 2024

Słuchawki premium od Bowers & Wilkins w fantastycznej cenie!

RTV EURO AGD przygotowało wyjątkową promocję na słuchawki Bowers & Wilkins Px8. Szukasz sprzętu premium?…

21 listopada 2024