Według przeprowadzonych badań przez Amapre Analysis Netflix i Amazon w pierwszym kwartale zamówili najwięcej produkcji na rynku streamingowym. Jak się okazuje, ich działania są związane z problemami podczas niedawnych strajków w Hollywood.
Rynek streamingowy jest ogromny i to akurat nie podlega żadnym wątpliwościom. Patrząc na liczne premiery oraz zapowiedzi wśród liderów takich jak Netflix, Disney+ czy Max można śmiało stwierdzić, że w ostatnich latach firmy produkują coraz więcej filmów i seriali.
Netflix i Amazon przodują w produkcji filmów i seriali
Firma Amapre Analysis postanowiła przeanalizować zamówienia na różne tytuły na rynku streamingowym. Okres badania obejmował pierwszy kwartał bieżącego roku, dodatkowo uwzględniono produkcje z każdego zakątka świata. Jeszcze kilka miesięcy temu głośno było o strajkach w Hollywood, których skutkiem było przesunięcie licznych produkcji.
Strajki wymusiły podjęcie drastycznych decyzji. Według raportu Netflix i Amazon obecnie zamawiają większość swoich tytułów poza granicami USA. W efekcie zwiększyła się liczba produkcji lokalnych na poszczególnych rynkach, co pokazuje, że rynek USA jest już mocno nasycony.
Taka strategia może cieszyć subskrybentów, ponieważ nie ma nic lepszego niż film lub serial z aktorami pochodzącymi z Polski. Dodatkowo badanie wskazuje, że ten trend będzie się utrzymywał. Warto podkreślić, że w okresie od stycznia do marca 2024 roku, dwaj giganci odpowiadali za 53% zamówień.
Wchodząc w szczegóły, dowiadujemy się, że filmy dokumentalne stanowiły 30% zamówień regionalnych. W ubiegłym roku ta wartość wynosiła 23%. Zauważalne jest to także na naszym rynku. Netflix wydał w ostatnich miesiącach sporą ilość takich filmów czy seriali.
Indie to najbardziej pożądany rynek
W Indiach Netflix głównie produkuje kryminały i thrillery. Dla firmy jest to niezwykle ważny rynek, pomimo tego, że firmę pokonuje kilku największych regionalnych graczy pod względem liczby subskrypcji. Jednak największym konkurentem Netflixa w tym kraju okazuje się Amazon.
Według przeprowadzonych badań Amazon zamówił w Indiach aż 37 tytułów w pierwszym kwartale tego roku. Dodatkowo stara się, aby jego treści przyciągały jak największe grono odbiorców. Firma kładzie również duży nacisk na współpracę z lokalnymi producentami oraz dystrybucję różnorodnych tytułów w kinach.
U naszych zachodnich sąsiadów Amazon wyprzedza Netflixa pod względem liczby subskrybentów. W Niemczech Amazon zamówił aż 13 nowych produkcji. Firmy mają jednak zupełnie odmienne strategie. Netflix stawia na zaspokojenie potrzeb szerokiej bazy subskrybentów, podczas gdy Amazon koncentruje się na pracy na poszczególnych rynkach.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe. Jesteśmy Partnerem Amazon i otrzymujemy wynagrodzenie z tytułu określonych zakupów dokonywanych za pośrednictwem linków.