Obecnym liderem na rynku streamingowym w Polsce pozostaje Netflix, ale to rywalizacja o drugą pozycję staje się coraz bardziej zacięta. Max wyraźnie wyprzedził Disney+, co stawia kolejne miesiące w kluczowym świetle dla obu platform. Warto też zwrócić uwagę na dalsze miejsca w rankingu.
Każdego miesiąca platformy streamingowe dodają nowe treści, aby przyciągnąć użytkowników i zachęcić ich do spędzania jak najwięcej czasu na platformie. W przypadku Maxa ta strategia przyniosła efekty, zwiększając zainteresowanie użytkowników i umacniając pozycję platformy na rynku.
Max wygrywa z Disney+ w lipcu!
Lipiec był dla platformy Max pierwszym pełnym miesiącem działalności w Polsce pod nową nazwą, i od razu przyniósł jej sukces. Max zajął drugie miejsce w rankingu, przyciągając 3,82 miliona użytkowników (12,85% zasięgu). Każdy z widzów spędził na platformie średnio 3 godziny, 2 minuty i 25 sekund, co przełożyło się na 10,99% udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu wideo.
W tym czasie Disney+ odnotował spadek, przyciągając 2,99 miliona widzów (10,06% zasięgu), z których każdy spędził średnio 2 godziny, 27 minut i 18 sekund. To o 0,83 miliona widzów mniej niż Max. Dodatkowo Max przejął część treści z Playera, który ma stać się darmowym serwisem. W czerwcu Playera odwiedziło 2,51 miliona internautów.
Liderem na rynku pozostaje jednak Netflix, z 52,24% udziału i ponad 9,8 milionami użytkowników. Na czwartym miejscu plasuje się TVP VOD z 1,99 miliona użytkowników, 6,71% zasięgu oraz średnim czasem korzystania wynoszącym 3 godziny, 14 minut i 34 sekundy.
A gdzie pozostałe platformy? To mniejszość w Polsce
Prime Video, choć ulubiony przez wielu, zajmuje dopiero 5. miejsce, osiągając 4,87% udziału w rynku – największy spośród niżej notowanych platform. Tuż za nim plasują się Polsat Box Go (2,38%), SkyShowtime (1,98%), a na końcu listy znajduje się CDA z 1,61% udziału.
Przez lata sądziłem, że CDA, ze swoją darmową opcją i bogatą ofertą tytułów, cieszy się w Polsce znacznie większym zainteresowaniem. Choć nadal przyciąga ponad 1,4 miliona użytkowników, wygląda na to, że Polacy coraz częściej wybierają płatne platformy.
Nie dziwi mnie dominacja Netflixa, jednak zmiany w rankingu pomiędzy Max a Disney+ robią wrażenie. To dwie ogromne platformy, których walka o drugie miejsce jest wyjątkowo zacięta. Osobiście testowałem obie, ale żadna z nich nie zdołała mnie przyciągnąć na dłużej.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.