+Dla firm streamingowych kluczem do sukcesu jest jak najdłuższe zatrzymanie subskrybenta. Netflix, jako pionier w tej dziedzinie, od lat wygrywa w utrzymywaniu widzów, którzy niechętnie rezygnują z abonamentu. A jak radzą sobie inni?
W Polsce Netflix zdecydowanie dominuje na rynku, a mimo że wiele konkurencyjnych platform próbuje przyciągnąć uwagę odbiorców, żadna z nich nie dorównuje mu w utrzymywaniu długotrwałego zaangażowania widzów. Co więcej, Netflix stale rozszerza bibliotekę o produkcje dostępne wcześniej tylko u konkurencji, co daje mu istotną przewagę.
Raport BB Media wykazał, że aż 55% użytkowników korzysta z Netflixa przez co najmniej dwa lata – 24% subskrybuje od roku, a 21% krócej niż sześć miesięcy. Warto przy tej okazji zastanowić się, jak długo korzystamy z Netflixa i jakie opinie mają nasi znajomi. Sam znam wiele osób, które korzystają z Netflixa dłużej niż dwa lata.
W zestawieniu najgorzej wypada Apple TV+, gdzie tylko 9% subskrybentów utrzymuje abonament dłużej niż dwa lata, 38% przez rok, a aż 53% kończy korzystanie już po pół roku. Powodem może być darmowy okres próbny, dostępny przy zakupie urządzeń Apple na trzy miesiące – co często nie wystarcza, by przyciągnąć widzów na stałe.
Portal Advanced Television przytacza podobne dane dla Paramount+. W Polsce jest on dostępny jedynie w okrojonej wersji przez SkyShowtime. 14% użytkowników trzyma się Paramount+ przez dwa lata i więcej, 38% przez rok, a 48% korzysta z usługi krócej niż pół roku.
Jednym z głównych powodów sukcesu Netflixa jest staż na rynku – działa globalnie od 2016 roku (na rynku amerykańskim od 2007 roku), podczas gdy Apple TV+ powstał dopiero w 2019 roku, a Paramount+ między 2021 a 2022 rokiem.
Netflix ma także imponującą bibliotekę tytułów, gdzie praktycznie codziennie pojawiają się nowe produkcje. Co więcej, Netflix oferuje aż dziesięć razy więcej treści oryginalnych niż Apple TV+ i 45 razy więcej niż Paramount+.
Swego czasu byłem sceptycznie nastawiony do Netflixa i zdecydowałem się na wypróbowanie Apple TV+. To naprawdę dobrze zrobiona i niedoceniana platforma – choć minusem jest dominacja anglojęzycznych produkcji z napisami. Jednak jakość tych treści naprawdę robi wrażenie.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Oficjalnie potwierdzono, że serial animowany „Tomb Raider: Legenda Lary Croft” powróci w drugim sezonie. Netflix…
Drugi sezon "The Last of Us" zadebiutuje na platformie Max w 2025 r., być może…
[indizar2:stronicowanie] [section:] Wybieramy najciekawsze nowe filmy i seriale VOD. Pod lupę bierzemy m.in. Netflix, Max,…
Kolejna nowość prosto z Polski wkrótce pojawi się na Max. Poznaliśmy obsadę serialu "Przesmyk", a…
W Polsce nie brakuje utalentowanych raperów, którzy tylko czekają, by zaprezentować się szerokiej publiczności. Netflix…
Sklep RTV EURO AGD przygotował promocję, w której możesz nabyć słuchawki Bowers & Wilkins Px7…