>
Kategorie: Gry i konsoleNewsy

Osiągnięto technologiczny limit dla konsoli? Sony nadchodzi z przełomem

Sony zastrzegło prawa do kilku patentów, w których pojawia się technologia pozwalająca PlayStation na wykorzystanie czujników biometrycznych do śledzenia tętna gracza. Na tej podstawie konsola mogłaby dynamicznie dostosowywać kilka czynników.

W ostatnich miesiącach coraz częściej mówi się o tym, że konsole osiągnęły już swoje graficzne maksimum. Technologia nie rozwija się tak dynamicznie, jak w ciągu ostatnich 20 lat, więc nic dziwnego, że producenci szukają nowych kierunków rozwoju.

Choć Sony regularnie składa nowe patenty, wiele z nich może nigdy nie zostać wykorzystanych komercyjnie. Firmy często rejestrują pomysły jedynie w celach ochrony własności intelektualnej.

Patenty, które mogłyby zmienić wszystko

Głównym zastosowaniem patentów Sony, które wykorzystują tętno gracza, jest to, że można dynamicznie dostosować poziom trudności, zmienić zachowanie postaci niezależnych, a nawet zautomatyzować niektóre elementy rozgrywki.

Patenty zostały opublikowane stosunkowo niedawno, a ich celem jest dostosowanie gry na podstawie reakcje emocjonalne graczy. Brzmi to naprawdę obiecująco, zwłaszcza że rozwój AI mógłby dodatkowo zwiększyć immersję w grze.

Źródło: thegamespot.com

Będąc szczerym, taka opcja bardzo by mi się podobała, ale musi być opcjonalna, bo wielu graczy chce po prostu zrelaksować się, a nie przeżywać stres związany ze zmianą poziomu trudności.

Czujniki mogłyby być wbudowane w smartwatche, pierścionki czy kontrolery, czyli tak naprawdę urządzenia, który każdy posiada. Ciekawi mnie jednak wpływ technologii na baterię, taki Apple Watch po 1,5 roku użytkowania i tak ma problemy. Z drugiej strony może być to furtka dla osób, które zdecydują się na najnowszy pierścień od Samsunga. W samym patencie znalazły się też konkretne przykłady:

Trudność celowania bronią może zostać zwiększona lub zmniejszona w odpowiedzi na biometryczne dane.

Drugim zastosowaniem patentów jest automatyczne tworzenie najciekawszych momentów w grze na podstawie tętna. Na przykład, jeśli tętno przekroczy określony próg, system może dodać zakładkę do nagrania i utworzyć klip z ostatniej minuty lub dwóch przed i po ważnym wydarzeniu.

Źródło: thegamespot.com

Kolejnym pomysłem jest przydzielanie graczy w rozgrywkach multiplayer do określonych kategorii na podstawie tętna. Ciężko przewidzieć skutki takiej decyzji, ale osobiście chętnie zagrałbym w spokojniejszej atmosferze w momencie, kiedy poczułbym irytację lub złość. Z drugiej strony, może to być problem, bo bardziej zaangażowani gracze (z wyższym tętnem) mogliby zdominować słabszych przeciwników, co zaburzyłoby balans.

Źródło

Michał Zacharski

Najnowsze artykuły

Brad Pitt wyprodukuje drugi sezon „Dojrzewania”? Jest spora szansa

Sukces pierwszego sezonu "Dojrzewania" na Netflix może być powodem do powstania drugiej odsłony tytułu. Brad…

11 kwietnia 2025

Nadchodząca produkcja Apple TV+ będzie hitem? Alexander Skarsgård to jeden z asów w rękawie!

Czy „Pamiętniki Murderbota” będą nowym hitem Apple TV+? Nadchodząca produkcja ma mocne karty w ręce!…

11 kwietnia 2025

Masz PlayStation? Ta gra w PlayStation Plus to obowiązkowa pozycja

Nie grałeś jeszcze w Dziedzictwo Hogwartu? Trafiła się idealna okazja! Ta magiczna przygoda trafia do…

11 kwietnia 2025

Nicole Kidman rządzi na Prime Video! Ten film podbił streaming

Thriller z Nicole Kidman hitem na Prime Video, mimo miażdżących recenzji po premierze w kinach.…

11 kwietnia 2025

Polacy kochają tę konsolę – teraz kupisz ją w świetnej cenie!

Chcesz kupić konsolę PlayStation 5 w świetnej cenie? Nie przegap tej okazji – to wyjątkowa…

11 kwietnia 2025

Co oglądać w Disney+? Najnowsze premiery na kwiecień 2025 roku

Co oglądać w Disney+? Jakie nowe seriale i filmy warto znać? Sprawdź najważniejsze kwietniowe premiery…

11 kwietnia 2025