>
Kategorie: Gry i konsoleNewsy

Osiągnięto technologiczny limit dla konsoli? Sony nadchodzi z przełomem

Sony zastrzegło prawa do kilku patentów, w których pojawia się technologia pozwalająca PlayStation na wykorzystanie czujników biometrycznych do śledzenia tętna gracza. Na tej podstawie konsola mogłaby dynamicznie dostosowywać kilka czynników.

W ostatnich miesiącach coraz częściej mówi się o tym, że konsole osiągnęły już swoje graficzne maksimum. Technologia nie rozwija się tak dynamicznie, jak w ciągu ostatnich 20 lat, więc nic dziwnego, że producenci szukają nowych kierunków rozwoju.

Choć Sony regularnie składa nowe patenty, wiele z nich może nigdy nie zostać wykorzystanych komercyjnie. Firmy często rejestrują pomysły jedynie w celach ochrony własności intelektualnej.

Patenty, które mogłyby zmienić wszystko

Głównym zastosowaniem patentów Sony, które wykorzystują tętno gracza, jest to, że można dynamicznie dostosować poziom trudności, zmienić zachowanie postaci niezależnych, a nawet zautomatyzować niektóre elementy rozgrywki.

Patenty zostały opublikowane stosunkowo niedawno, a ich celem jest dostosowanie gry na podstawie reakcje emocjonalne graczy. Brzmi to naprawdę obiecująco, zwłaszcza że rozwój AI mógłby dodatkowo zwiększyć immersję w grze.

Źródło: thegamespot.com

Będąc szczerym, taka opcja bardzo by mi się podobała, ale musi być opcjonalna, bo wielu graczy chce po prostu zrelaksować się, a nie przeżywać stres związany ze zmianą poziomu trudności.

Czujniki mogłyby być wbudowane w smartwatche, pierścionki czy kontrolery, czyli tak naprawdę urządzenia, który każdy posiada. Ciekawi mnie jednak wpływ technologii na baterię, taki Apple Watch po 1,5 roku użytkowania i tak ma problemy. Z drugiej strony może być to furtka dla osób, które zdecydują się na najnowszy pierścień od Samsunga. W samym patencie znalazły się też konkretne przykłady:

Trudność celowania bronią może zostać zwiększona lub zmniejszona w odpowiedzi na biometryczne dane.

Drugim zastosowaniem patentów jest automatyczne tworzenie najciekawszych momentów w grze na podstawie tętna. Na przykład, jeśli tętno przekroczy określony próg, system może dodać zakładkę do nagrania i utworzyć klip z ostatniej minuty lub dwóch przed i po ważnym wydarzeniu.

Źródło: thegamespot.com

Kolejnym pomysłem jest przydzielanie graczy w rozgrywkach multiplayer do określonych kategorii na podstawie tętna. Ciężko przewidzieć skutki takiej decyzji, ale osobiście chętnie zagrałbym w spokojniejszej atmosferze w momencie, kiedy poczułbym irytację lub złość. Z drugiej strony, może to być problem, bo bardziej zaangażowani gracze (z wyższym tętnem) mogliby zdominować słabszych przeciwników, co zaburzyłoby balans.

Źródło

Michał Zacharski

Najnowsze artykuły

Idealne kino akcji na Max. W głównej roli bezwzględny Denzel Washington!

Idealną propozycją dla fanów kina akcji może okazać się film dostępny na Max z Denzelem…

4 grudnia 2024

Nowy hit na Netflix? Bestseller w drodze na ekran!

Czasem zdarza się, że wielkie firmy streamingowe rywalizują o prawa do ekranizacji konkretnej powieści. Tym…

4 grudnia 2024

Tak dobrej okazji na PS5 z napędem nie było dawno! Lepiej się spieszyć z zakupem

Jeśli chcesz kupić konsolę Sony PlayStation 5 z napędem, to lepszej okazji prędko raczej nie…

4 grudnia 2024

Hitowy serial na Max właśnie się rozkręca! Oglądasz?

Najnowszy serial na platformie Max właśnie się rozkręca. Najwięksi fani czekają na kolejne odcinki, ale…

4 grudnia 2024

Niesamowita okazja na najnowszy Samsung Neo QLED 55 cali!

Hitowy telewizor Samsung Neo QLED w rozmiarze 55 cali możesz kupić już dziś w mega…

4 grudnia 2024

Najlepszy sprzęt dla casuala. Kup konsolę Xbox w super ofercie!

Xbox Series S dostępny jest teraz w sklepie OleOle! w świetnej cenie. Konsola ta przypadnie…

4 grudnia 2024