Jeden z producentów telewizorów przeszedł w ręce gigantycznej sieci marketów. Jaka przyszłość czeka tę firmę i czy taki ruch w ogóle może się opłacić?
Na rynku telewizorów dzieje się w ostatnim czasie sporo, a coraz nowsi producenci starają się podbić rynek swoimi propozycjami. W Stanach Zjednoczonych jednym z popularniejszych producentów była firma Vizio, która nigdy nie wyszła ze sprzedażą na cały świat.
Producent miał w s swojej ofercie zarówno telewizory LCD jak i OLED, ale jakiś czas temu zdecydował się przejść z tradycyjnej produkcji „zwykłych” telewizorów na model, który opierał się na reklamach i zbieraniu danych.
To w dzisiejszych czasach coraz popularniejszy model, który pozwala na obniżanie cen telewizorów dla klienta, natomiast za cenę dostępu do danych i zalewu spersonalizowanych reklam.
W tym tygodniu Vizio i Walmart potwierdziły finalizację transakcji, a amerykański producent telewizorów przeszedł pod skrzydła gigantycznej sieci marketów. Naturalnie, producent będzie pogłębiać swój model, który zakłada bombardowanie użytkownika reklamami.
Jak widać takie praktyki się opłacają, ponieważ według raportu finansowego z 2021 roku, firma Vizio wykazała większe zarobki z reklam i subskrypcji niż ze sprzedaży telewizorów. Walmart chce wykorzystać model działania producenta, który stosuje zbieranie danych przez Automatyczne Rozpoznanie Treści (ACR), który skanuje oglądane przez widza treści, a także dopasowywanie spersonalizowanych reklam obok sponsorowanych treści.
Choć z perspektywy Polaka może wydawać się to nieco dziwne, to w Ameryce rynek reklam w telewizorach jest ogromny, a systemy Smart TV zalane są reklamami w sposób, którego w Polsce, na szczęście, nie możemy (jeszcze) doświadczyć. Nie mam wątpliwości, że producenci będą chcieli dążyć do wyświetlania większej ilości reklam, ale niewykluczone, że jeszcze przynajmniej przez pewien czas będziemy wolni od reklam na telewizorach najpopularniejszych marek w Polsce.
Źródło: FlatpanelsHD
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Rekordowo niska cena za hitowy telewizor QLED z FALD, 144 Hz i HDMI 2.1 To…
Końcówka 2024 roku to dobry czas na zakupy, a telewizory są w super cenach. Sprawdzam…
Dobre wieści czekają na wszystkich posiadaczy telewizorów Philips z najnowszym systemem Titan OS. Już teraz…
Najnowszy telewizor marki Samsung o przekątnej 75-cali jest dostępny w atrakcyjnej ofercie. To urządzenie oferujące…
Firma LG zdecydowała się jeszcze lepiej wykorzystać potencjał swojego pilota Magic Remote. Sprawdź czy nowa…
Jesteś wymagającym użytkownikiem? Poszukiwaczem najlepszej jakości obrazu? Jeśli tak to sprawdź promocję na najnowszy, hitowy…