>

Xbox Game Pass vs. sprzedaż gier! Ile naprawdę tracą twórcy?

Okazuje się, że gry dostępne w usłudze Xbox Game Pass tracą dużą część dochodów z bezpośredniej sprzedaży. Takie wnioski płyną od byłego szefa GamesIndustry.biz, który wskazuje na poważny problem dla twórców. Z drugiej strony, dzięki tej usłudze gry zyskują ogromne zainteresowanie.

Subskrypcje, takie jak Xbox Game Pass czy PlayStation Plus, to wielkie korzyści dla firm wydających konsole, zapewniające systematyczne, duże zyski. Zainteresowanie nimi jest jednak ogromne, ponieważ wielu graczy woli płacić miesięcznie 50 zł, zamiast wydawać 300 zł na jedną grę.

Twórcy tracą większość potencjalnego zysku

Według byłego szefa GamesIndustry.biz, Chrisa Dringa, który ujawnił szereg interesujących szczegółów na jednym z forów, twórcy tracą około 80% oczekiwanej sprzedaży na konsolach Xbox, gdy ich gry trafiają do Xbox Game Passa.

Oczywiście ta wartość jest mniejsza w przypadku wielkich gier. Niskie wyniki takich tytułów jak Senua’s Saga: Hellblade II, Indiana Jones and The Great Circle czy Starfield wyraźnie pokazują, jak Game Pass wpływa na spadek sprzedaży tych gier na konsolach Xbox.

Źródło: xbox.com

Jednak, jak podkreśla Chris, sama obecność gry w usłudze może być korzystna dla gier multiplatformowych, ponieważ wzrost liczby graczy na Xbox może pozytywnie wpłynąć na sprzedaż na PlayStation. Ważnym aspektem Xbox Game Passa jest to, że wielu graczy, grając w Call of Duty, często decyduje się spróbować innych gier, których normalnie by nie kupili.

Moim zdaniem, może to pozytywnie wpłynąć na sytuację firmy i przyszłe gry. Wyobraźmy sobie, że logo producenta jest wyświetlane zawsze przy włączaniu gry, i nie da się go pominąć. Jeśli gra przypadnie do gustu, gracz może sięgnąć po inne tytuły tego samego producenta, dzięki zbudowanemu zaufaniu do marki.

Niestety, może to być najlepszy scenariusz, ponieważ ograniczony rozwój usług subskrypcyjnych oraz istnienie dużych darmowych gier, które oferują setki godzin zabawy, sprawiają, że taka sytuacja jest mało prawdopodobna. Według znanego analityka Mat Piscatella, podejście firmy do usługi subskrypcyjnej musi być zrównoważone z innymi usługami, a zmiany wprowadzone w zeszłym roku sugerują, że Microsoft właśnie to próbuje zrobić.

Źródło

Michał Zacharski

Najnowsze artykuły

Hitowy Samsung 55 cali w ekstremalnie niskiej cenie!

Marzysz o nowym telewizorze, który będzie uniwersalny, tani i z rozbudowanym oprogramowaniem? Sprawdź okazję na…

9 stycznia 2025

Czy tak będzie wyglądać najnowsza odsłona kultowej konsoli Nintendo?

Wszyscy fani kultowej konsoli Nintendo Switch z niecierpliwością czekają na drugą odsłonę przenośnego emulatora rozrywki.…

9 stycznia 2025

Disney+ z nową adaptacją „Holes” – pilot serialu zamówiony

Disney+ przygotowuje się do ekranizacji uwielbianej powieści Louisa Sachara „Holes” z 1998 roku. Platforma zamówiła…

9 stycznia 2025

PlayStation Portal w niższej cenie. Czy teraz warto kupić?

Przenośne urządzenie — PlayStation Portal jest już dostępne w świetnej cenie w Media Expert. To…

9 stycznia 2025

Samsung 75″ z FALD w tej cenie? Trudno o lepszy wybór!

Najnowszy telewizor marki Samsung o przekątnej 75-cali jest dostępny w atrakcyjnej ofercie. To urządzenie oferujące…

9 stycznia 2025

Jaki telewizor Mini LED kupić w 2025 roku (TOP-10)

Technologia Mini LED to kapitalne rozwiązanie dla telewizorów LCD. Podpowiadam, jaki telewizor Mini LED warto…

9 stycznia 2025