Rok 2025 może być przełomowy dla Microsoftu, który rozważa przeniesienie większości swoich gier na PlayStation 5, odchodząc od dotychczasowej ekskluzywności na Xbox. Taka decyzja to może być odpowiedzią na rosnącą presję finansową i zmiany w rynku gier.
Od wielu miesięcy widzimy jak Microsoft dba o usługi, w tym Xbox Game Passa. Firmie zależy, aby gry trafiały do jak najszerszego grona graczy, nie zapomina jednak o konsoli i nie zamierza z niej zrezygnować.
Microsoft wydał 70 miliardów dolarów na przejęcie Activision-Blizzard, co wymusiło konieczność generowania większych zysków. Firma zmaga się przede wszystkim z:
Coraz więcej mówi się o tym, że Microsoft kładzie nacisk na dostępność swoich gier na różnych urządzeniach, zamiast skupiać się wyłącznie na konsolach. Jest to ważny element szerszej strategii, która jest prowadzona od jakiegoś czasu.
Jeszcze kilka lat temu ekskluzywne tytuły były fundamentem sprzedaży konsol. Jednak sukces gier takich jak Sea of Thieves i Grounded na PlayStation 5 pokazuje, że gracze coraz mniej zwracają uwagę na ekskluzywność. Co więcej, obie produkcje osiągnęły w PlayStation Store wyniki sprzedaży wyższe niż niektóre gry Sony.
To dowodzi, że gracze oczekują większej liczby gier i doceniają każdy udany tytuł, niezależnie od tego, na jaką platformę początkowo był przeznaczony. Pamiętam jeszcze czasy, kiedy to naprawdę człowiek mocno zastanawiał się jaką konsolę wybrać, by potem mieć jak najlepsze tytuły.
Według Dr. Serkana Toto (CEO Kantan Games), Microsoft jest pod dużą presją, aby zmienić swoje podejście. Eksperci przewidują, że gry takie jak: Gears of War: E-Day i Perfect Dark, mogą trafić na PlayStation 5 szybciej, niż się spodziewano.
Microsoft już potwierdził kierunek swoich działań. Na The Game Awards 2024 ogłoszono, że The Outer Worlds 2 od Obsidian Entertainment będzie dostępne na PS5, Xbox i PC. Dodatkowo po fuzji Microsoftu z Activision-Blizzard firma zanotowała 7,4 miliarda dolarów przychodów z usług, co stanowiło aż 32% rocznych przychodów Xbox.
Strategia Microsoftu wyraźnie pokazuje, że wieloplatformowość to przyszłość branży gier. Z jednej strony firma musi sprostać oczekiwaniom graczy, którzy chcą większej dostępności gier. Z drugiej – nacisk na Xbox Game Pass i otwarcie na inne platformy mogą zapewnić Microsoftowi stabilny wzrost przychodów.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Jeden z najpopularniejszych telewizorów Samsung, hitowy Samsung QLED z FALD i 120 Hz dostępny jest…
Użytkownicy Discord Nitro co jakiś czas otrzymują prezenty, a nowy miesiąc przyniósł kolejną niespodziankę. Tym…
Na YouTube pojawił się nowy materiał związany z remasterem Tomb Raider IV-VI. Film przedstawia fragmenty…
Chcesz kupić telewizor o znakomitych parametrach, ogromnej przekątnej i niskiej cenie? Lepszej okazji prędko nie…
Takie zmiany bardzo lubię, a LG wchodzi na wyższy poziom chcąc zagwarantować jeszcze lepszą rozrywkę.…
Rozważasz zakup nowoczesnego soundbara Samsung HW-Q930D z technologią Dolby Atmos, funkcją Q-Symphony i zaawansowanym systemem…