Najnowszy film związany z adaptacją „Opowieści z Narnii” trafi do kin! Jest to spore wydarzenie, zważając na fakt, że dystrybutorem jest Netflix. Premiera odbędzie się w tym samym czasie co inne produkcje, jednak taka dystrybucja ma dwa główne powody.
W październiku informowaliśmy, że nowe „Opowieści z Narnii” są zagrożone z powodu konfliktu związanego z Netflixem. Jak widać, G. Gerwig dopięła swego. Moim zdaniem kino to dobra opcja, ponieważ zapewnia lepsze wrażenia z odbioru produkcji niż sam Netflix.
- Netflix rzuci nowe światło na kontrowersyjną sprawę? Zobacz trailer już teraz!
- Ten horror podbił serca Polaków! Najchętniej oglądany film na Max
Greta Gerwig i „Opowieści z Narnii” na wielkim ekranie
Netflix zaskakuje swoją najnowszą strategią. Adaptacja „Opowieści z Narnii” w reżyserii Grety Gerwig trafi na dwa tygodnie do kin IMAX w 90 krajach przed premierą na platformie streamingowej. To wydarzenie, które z pewnością przyciągnie uwagę fanów literatury i filmu.
Kinowa premiera filmu odbędzie się w Święto Dziękczynienia 2026 roku (26 listopada), a już 25 grudnia zadebiutuje na Netflixie, umilając święta Bożego Narodzenia subskrybentom platformy. Takie połączenie premiery kinowej z dostępem streamingowym to nowatorskie podejście, które Netflix testował już wcześniej, choć na mniejszą skalę.
Premiera „Opowieści z Narnii” w kinach zbiegła się z intensywnym okresem w branży filmowej. W tym samym czasie na ekrany IMAX trafią inne wielkie produkcje:
- „The Hunger Games: Sunrise on the Reaping” (20 listopada, Lionsgate)
- Nienazwany film Disneya (25 listopada)
- Nienazwany tytuł Warner Bros (20 listopada)
Podobna rywalizacja miała miejsce w 2023 roku, gdy „Moana 2” i „Gladiator” walczyły o widownię w kinach IMAX. Czy „Opowieści z Narnii” uda się wybić wśród tak mocnej konkurencji?
Netflix rzadko decyduje się na szerokie premiery kinowe, co wyróżnia ten projekt. Poprzednie próby, jak „Glass Onion: A Knives Out Movie” w 2022 roku, przyniosły jedynie 15 mln USD zysków przy ograniczonej liczbie kin (mniej niż 900). Jednak w przypadku „Opowieści z Narnii” celem jest przede wszystkim zwrócenie uwagi potencjalnych klientów na platformę oraz kwalifikacja filmu do Oscarów.
Greta Gerwig, znana z oszałamiającego sukcesu „Barbie” (1,44 miliarda USD globalnie), została zaangażowana do projektu już w 2020 roku. Jej talent reżyserki i scenarzystki budzi ogromne oczekiwania wobec adaptacji powieści C.S. Lewisa. Czy „Opowieści z Narnii” powtórzą sukces „Barbie”?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dodaj komentarz