Według prognoz firmy DisplaySearch, w bieżącym roku będziemy świadkami postępującego spadku zainteresowania nowymi telewizorami. Na rynek powinno w tym roku trafić 248 mln urządzeń. Mimo iż wyniki sprzedaży mogą być lepsze niż w roku 2010, to będą one odbiegać od wcześniejszych zapowiedzi analityków.
Na rynek prawdopodobnie trafi w tym roku 206 mln telewizorów LCD oraz 17 mln urządzeń plazmowych. Dla porównania, przed rokiem sprzedano 192 mln telewizorów LCD. Warto jednak podkreślić, iż prognozy na ten rok mówiły o realizacji na poziomie 211 mln sztuk. Nowe analizy powstały na podstawie zmiany planów największych producentów na najbliższe miesiące oraz spadku zapotrzebowania na kluczowe komponenty do produkcji sprzętu. A to wszystko w najgorętszym (przedświątecznym) okresie w roku.
Na spadek sprzedaży największy wpływ będą miały regiony Ameryki Północnej i Europy. Ludzi dość poważnie przestraszył na tych kontynentach kryzys i póki co wstrzymują się oni z zakupami. Inaczej sytuacja wygląda na rynkach rozwijających się, gdzie zainteresowanie elektroniką użytkową rośnie. Nadal jednak popyt jest tam zbyt mały, by zrekompensować producentom straty w krajach rozwiniętych.
Źródło: Astera
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.