Wielkimi krokami zbliżają się mistrzostwa świata dlatego część maniaków ma w planach wymianę telewizorów. Tendencję, tą wyczuły sklepy z sprzętem RTV i spodziewają się nawet 25-30 procentowego wzrostu popytu na telewizory. Porównywarka cen Skąpiec.pl przygotowała dla maniaków analizę rynku telewizorów. Zobaczmy więc jak obecnie wygląda rynek tych urządzeń na podstawie danych z około 1500 sklepów internetowych.
Skąpiec.pl obserwuje wyraźną tendencję wzrostową w zakresie telewizorów z podświetleniem typu LED oraz odbiorników w technologii 3D.
Użytkownicy serwisu Skąpiec.pl najwyraźniej uznali, że piłkarskie rozgrywki to idealny moment na wymianę telewizora. Porównywarka cen zestawiła popularność telewizorów LED (mierzoną ilością odsłon) w dwóch przedziałach czasowych: 01-18 maj 2010 oraz 01-18 kwiecień br.
Z uzyskanych danych wynika, że LED-y odnotowały ponad 19 proc. wzrost oglądalności. Dodajmy, że serwis odwiedzany jest miesięcznie przez ok. 2,3 mln internautów.
Znawcy rynku prognozują, że udział tej technologii w rynku telewizorów wyniesie w bieżącym roku od 20 do 40 proc. w zależności od producenta. Dodajmy, że w 2009 roku był szacowany na około 4-5 proc.
Wygląda na to, że przedmundialową rozgrywkę o portfele polskich kibiców wygrała w cuglach technologia koreańska. Wśród telewizorów z podświetleniem LED zdecydowany prym wiodą modele sygnowane logo Samsunga (34,69 proc. wskazań). Na drugim miejscu uplasował się Sharp (20,75 proc.), a ostatnią pozycję na podium zajął Sony (18,45 proc.).
W o wiele mniejszym stopniu Mundial wpłynął na zainteresowanie telewizorami ciekłokrystalicznymi starszej generacji – widzimy tu wzrost o niecałe 5 proc. Popularność plazm utrzymuje się zaś na stałym poziomie.
Mundial w 3D
Jako prawdziwy fenomen jawi się natomiast technologia 3D. Tegoroczny Mundial z pewnością przyspieszy popularyzację trzech wymiarów. Bądź co bądź piłkarskie rozgrywki w RPA będą pierwszym turniejem transmitowanym w formacie 3D.
To pobudza apetyt e-konsumentów. Dość powiedzieć, że ilość wyświetleń telewizorów wykorzystujących tę technologię wzrosła na Skąpcu w bieżącym miesiącu ponad trzykrotnie. Należy tu jednak zaznaczyć, że na przełomie kwietnia i maja w serwisie pojawiło się kilka nowych modeli telewizorów zapewniających trójwymiarowy obraz, co w skali prezentowanych łącznie 13 modeli nie pozostało bez wpływu na uzyskany wynik.
Polscy konsumenci chętniej sięgnęliby po nowy odbiornik, gdyby w rozgrywkach wzięła udział polska drużyna. W sytuacji braku awansu raczej nie ma mowy o powtórce zakupowej eksplozji związanej z 2006 (mistrzostwa w Korei).
Wówczas mieliśmy jednak do czynienia z zupełnie innym przełomem technologicznym. Wymiana na nowszy model oznaczała wszak pożegnanie się z telewizorem kineskopowym. Dzisiejsza rewolucja każe nam odstawić na półkę kupioną za kilka tysięcy złotych plazmę czy telewizor LCD na rzecz trójwymiaru.
Przedmundialowe zakupy okiem sprzedawców
Paweł Piekarski
Specjalista ds. marketingu Neo24.pl
Statystycznie 50 proc. klientów kupujących telewizor decyduje się na modele LCD. Natomiast tendencja ich sprzedaży jest w tej chwili spadkowa na rzecz lepszych technologicznie LED-ów oraz tańszych dużych telewizorów plazmowych (50 cali już za ok. 2800 zł). W okresie przedmundialowym zauważamy zwiększone zainteresowanie zakupem telewizorów – jest więcej telefonów i maili z zapytaniem, jaki model wybrać. Do transmisji sportowych, w tym oczywiście piłki nożnej, najlepiej sprawują się TV LED. Zapewniają w tej chwili najlepszą jakość wyświetlanego obrazu, a najlepsze efekty osiągają przy strumieniu z telewizji cyfrowej w rozdzielczości HD. Telewizory plazmowe bardzo dobrze radzą sobie z szybką akcją na ekranie – są pozbawione tzw. smużenia obrazu. W efekcie za szybko lecącą piłką nie pojawi się biały cień spowodowany wolnym czasem reakcji matrycy. Dla kibiców przygotowujących swoje kino domowe na Mistrzostwa Świata w piłce nożnej 2010 przygotowaliśmy specjalne promocje. Zapraszamy do odwiedzenia naszego sklepu.
Przemysław Seremak
Specjalista IT MegaMarket.org.pl
Zauważamy zdecydowany wzrost zainteresowania telewizorami LED. Są coraz częściej poszukiwane i wybierane przez Klientów i wiąże się to z poszerzoną ofertą producentów i niższymi cenami. Nie bez znaczenia są też parametry telewizorów, mniejszy pobór prądu i dłuższa żywotność technologii LED. Telewizory 3D w związku z tym, że dopiero są wprowadzane i ich dostępność jest jeszcze ograniczona, nie są tak popularne. Gdyby w rozgrywkach MŚ brała udział nasza drużyna to na zakup nowego TV zdecydowałoby się jeszcze więcej Klientów. Obecnie oferujemy dla naszych Klientów kilkadziesiąt modeli telewizorów w różnych wielkościach od 22 do 55 cali. Telewizory do 32 cali wysyłamy bez
kosztów dostawy, a większe po specjalnie obniżonych stawkach.
Michał Kwiatkowski
Manager eMarket.pl
Mundial i cały „szum” z nim związany z pewnością przyspieszy popularyzację trzech wymiarów jako tzw. „nowej formy rozrywki”. Daleki jednak jestem od kojarzenia tego faktu ze znacznym wzrostem sprzedaży telewizorów z technologią 3D w tym okresie. Sklep eMarket.pl nie odnotował w maju wyraźnego skoku sprzedaży telewizorów w stosunku do poprzedniego miesiąca, choć warto w tym miejscu zaznaczyć, że jesteśmy sklepem komputerowym i mimo wszystko telewizory są naszym niszowym produktem. Osobiście jestem dość sceptycznie nastawiony do tej technologii i nie spodziewałbym się tak szybkiej rewolucji, jaką mogliśmy obserwować kilka lat temu w przypadku płaskich telewizorów. Trzeba przyznać, że obraz w tych ostatnich jest tak doskonały, że dla większości z nas technologia 3D z pewnością może się wydawać zbędną ekstrawagancją i niepotrzebnym, wciąż drogim wydatkiem.
Jak widzimy okres przedmundialowy należy do telewizorów z podświetlaniem LED. Trudno się dziwić wiedząc, że większość producentów promuję, tą technologię, a różnica cen nie jest już tak duża jak przed rokiem. Obecnie dostępnych jest już wiele modeli z podświetlaniem diodami i każdy może znaleźć coś dla siebie.
źródło: www.skapiec.pl
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.