Według informacji z serwisu Digitimes, koncern Samsung był w zeszłym roku liderem, pod względem sprzedaży płaskich telewizorów. Oznacza to, że firma posiadała w swojej ofercie modele, które nieźle poradziły sobie z konkurencją w postaci sprzętu od LG, Toshiby, Sony czy Sharpa.
Serwis podaje, że w zeszłym roku sprzedano około 222 milionów płaskich telewizorów, a największe udziały w sprzedaży zanotował koncern Samsung. Szacuje się, że 20% zakupionych produktów pochodzi właśnie od niego. Trochę gorszy wynik odnotował największy rywal czyli LG – 13% udziału, choć trzeba przyznać, że jego oferta także była kusząca, o czym świadczą liczne nagrody dla nowatorskich pomysłów i technologii zastosowanych w telewizorach, zwłaszcza trójwymiarowych. Ostatnim producentem na podium była firma Sony, która zanotowała 9% udział w rynku cienkich odbiorników TV.
Brak w pierwszej trójce takich producentów, jak Panasonic, Toshiba, Philips, Sharp, nie znaczy, że ich urządzenia nie są warte zakupu. Bardzo często wspomniane firmy oferowały naprawdę jakościowe dobre (niekiedy lepsze od LG czy Samsunga pod względem technologii oraz parametrów technicznych) modele telewizorów 3D, jednak klienci nie decydowali się na ich zakup, np. ze względu na wysoką cenę. Ciekawe czy w ciągu kilku kolejnych tygodni dowiemy się, czy początek roku 2012 przyniesie jakieś zmiany?
Źródło: digitimes
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Oj jest ciężka walka, ale sądzę że konkurent samsunga ma bardzo duże szanse na wygraną.
konkurencja jest zacięta, a myślę, że miedzy samsungiem i LG jeszcze się zaostrzy, przy czym myślę, że LG dogoni samsunga