Jakiś czas temu na naszym blogu pojawiła się informacja, iż coraz więcej osób zmienia przyzwyczajenia i czas, który wcześniej poświęcali na oglądanie telewizji teraz przeznaczają na pracę lub zabawę ze smartfonem albo tabletem. Tym razem natknęliśmy się na badania wskazujące na inne zagrożenie dla telewizji – sieci społecznościowe.
Badanie przeprowadzone przez firmę Click Consult pokazało, iż 65% młodych Brytyjczyków w wieku od 16 do 24 lat woli spędzać czas na Facebooku, Twitterze i innych serwisach tego typu, niż przed telewizorem. Warto wspomnieć, iż 40% ankietowanych osób w tym wieku korzysta z tych mediów jednocześnie. Serwisy społecznościowe są bardziej popularne wśród młodych kobiet, niż wśród młodych mężczyzn. Co ciekawe (i w pewnym sensie zastraszające), aż 6% osób w tym przedziale wiekowym spędza na Facebooku, czy Twitterze 8 godzin (lub więcej) dziennie. A to można już chyba określić mianem uzależnienia.
Wśród ludzi w wieku od 25 do 34 lat telewizja i serwisy społecznościowe osiągają podobne wyniki pod względem popularności, a wśród osób powyżej 55 roku życia, widać przywiązanie do tradycyjnych mediów (choć i tak spory odsetek wyłamuje się z tego trendu) – 32% seniorów więcej czasu spędza na Facebooku niż przed telewizorem.
Autorzy badania twierdzą, iż póki co nie można mówić o „śmierci telewizji”, ale firmy z sektora pewnie zdają sobie sprawę z tego, że na rynku dość szybko zachodzą dziś poważne zmiany i należy na nie odpowiednio zareagować. Zobaczymy, czy sprostają temu zadaniu.
Źródło: PC Advisor
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.