Poprzedni rok okazał się stosunkowo nieudany dla producentów telewizorów – realizacja tych urządzeń skurczyła się o 0,3% w porównaniu do roku 2010 i wyniosła 247,7 mln sprzedanych sztuk. Jeżeli chcecie się dowiedzieć, co spowodowało gorsze wyniki i poznać więcej ciekawych danych przygotowanych przez NPD DisplaySearch, to zapraszamy do lektury.
W poprzednim roku wzrost sprzedaży zanotowano jedynie w segmencie telewizorów LCD (o 7%). Jednak modele ciekłokrystaliczne zrealizowano i tak w mniejszej liczbie, niż zakładali wcześniej analitycy i nie mogły one zrekompensować poważnego spadku sprzedaży w segmentach telewizorów plazmowych i CRT (odpowiednio o 7 i 34%).
Analitycy NPD DisplaySearch uważają, że:
Obniżenie popytu na telewizory w roku ubiegłym wynika z całego szeregu przyczyn i bez względy na to, że telewizory ciekłokrystaliczne zanotowały wzrost sprzedaży, wyniki całej branży okazały się gorsze, niż wcześniej przewidywano. Niski poziom sprzedaży częściowo wynikał ze zbyt dużych zapasów w USA i Europie na początku roku, a także ostrego obniżenia popytu na odbiorniki w Japonii, gdzie zakończono państwowy program stymulacji popytu konsumenckiego uruchomionego w latach poprzednich.
Warto wspomnieć, iż w czwartym kwartale sprzedaż telewizorów skurczyła się o 4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wzrost realizacji modeli LCD wyniósł zaledwie 1%, co zdecydowanie nie jest dobrym wynikiem. W tym samym czasie sprzedaż odbiorników CRT skurczyła się o 43%, a telewizorów plazmowych o 7%. Najbardziej spadek sprzedaży dało się w ubiegłym kwartale zauważyć w Japonii oraz w Europie. W Stanach Zjednoczonych zanotowano w tym czasie umiarkowany wzrost.
Źródło: Astera
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.