Przed tygodniem informowaliśmy Was, iż poprzedni rok nie należał do udanych dla sektora TV: słaby popyt w krajach europejskich oraz w Japonii sprawił, że sprzedaż telewizorów spadła w porównaniu z rokiem 2010. Mimo że telewizory LCD cieszą się coraz większym powodzeniem, to odbiorniki plazmowe oraz CRT tracą na popularności i zaniżają wyniki. Co jeszcze warto wiedzieć o rynku TV?
Okazuje się, iż w krajach rozwiniętych sprzedaż telewizorów skurczyła się w IV kwartale o 21% w porównaniu do IV kwartału 2010 roku. Inaczej sprawa wygląda w krajach wschodzących – tam sprzedaż nieustannie rośnie (w skali roku o 12%) i podnosi globalne statystyki. Największa w tym zasługa rynku chińskiego (wzrost o 19%). Klienci w krajach rozwijających się stawiają głównie na model LCD. Do grona chłonnych rynków zbytu oprócz Chin zaliczyć można także państwa Ameryki Południowej.
Gdy przyjrzymy się bliżej sytuacji poszczególnych producentów, to okaże się, że liderem sprzedaży płaskich telewizorów jest korporacja Samsung. Koreańczycy zgarnęli aż 26,3% przychodów w tej branży w ostatnim kwartale 2011 roku, czyli o 3% więcej, niż w trzecim kwartale. Branżowi eksperci przekonują, że koreański koncern osiągnął najlepsze rezultaty zarówno w sprzedaży telewizorów LCD, jak i odbiorników plazmowych. Do niedawna największe dochody z realizacji modeli plazmowych czerpał Panasonic. Pozycję wicelidera na rynku płaskich telewizorów zajęło w IV kwartale LG (13,4%). Do wielkiej piątki weszły jeszcze firmy Sony, Panasonic oraz Sharp, które osiągnęły wyniki na poziomie odpowiednio 9,8%, 6,9% i 5,9%.
Źródło: Astera
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.