Sprzedaż supercienkich telewizorów to jeden z tematów, który podjęła firma IHS iSuppli, przeprowadzając badania, mające dać odpowiedź na pytanie, jak będzie wyglądało zainteresowanie płaskimi ekranami w Stanach Zjednoczonych w tym roku. Faktem jest, że nie da określić się dokładnie wszystkich danych w liczbach, jednak przybliżony wynik może zaskakiwać.
W Polsce wielką popularnością cieszą się wyświetlacze plazmowe, zwłaszcza o wielkościach 40 oraz 55 cali oraz te kompatybilne z technologią trójwymiarową. Rośnie także sprzedaż odbiorników LCD. Sytuacja na rynku zmienia się bardzo szybko, ale jednego możemy być pewni. Nowych, ciekawych modeli z pewnością nie zabraknie w sklepach, w przeciągu kilkunastu kolejnych miesięcy. Tymczasem nieco inaczej ma wyglądać sytuacja w USA, gdzie klienci decydują się przede wszystkim na sprzęt o wielkich przekątnych ekranu. Według IHS iSuppli, sprzedaż telewizorów plazmowych oraz LCD w 2012 roku będzie mniejsza, niż rok temu. W 2011 roku sprzedano tam 39,1 miliona egzemplarzy TV, teraz będzie to około 37,1 (5% spadek).
Przyczyną tego typu spadku może być zbyt wysoka cena oferowanych telewizorów. Nie wszystkie modele Amerykanie mogą kupić w przystępnej cenie. Są takie, które kosztują krocie. Ciekawe, jak zmieni się sytuacja po wprowadzeniu do sprzedaży wyświetlaczy OLED? Czy te zwiększą sprzedaż nie tylko w USA?
Źródło: ihs isuppli
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.