Telewizja hybrydowa to nowa jakość domowej rozrywki, a według raportu TMT Predictions 2013 opracowanego przez Deloitte liczba telewizorów w 2013 roku wykorzystujących taką funkcję przekroczy na świecie 100 milionów. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się na temat HbbTV?
Czym jest dokładnie telewizja hybrydowa (HbbTV) i co, dzięki niej możemy zyskać?
Telewizja hybrydowa (HbbTV) oferuje odbiorcom szereg interaktywnych usług, przede wszystkim dostęp do dodatkowych treści związanych z oglądanym programem. HbbTV może być uzupełniana innymi usługami łączącymi telewizję i Internet: filmami na życzenie (VoD, Video on Demand) czy możliwością oglądania powtórek (Catch Up TV). Odbieranie telewizji hybrydowej możliwe jest dzięki telewizorom posiadającym odpowiednie oprogramowanie. Obecnie praktycznie wszyscy producenci mają w swojej ofercie takie urządzenia. Twórcy raportu „TMT Predictions 2013” szacują, że w krajach zachodnich odsetek gospodarstw domowych posiadających telewizory obsługujące tę technologię wynosi od 30% do nawet 60%. Również w Polsce w ciągu kilku lat HbbTV może stać się standardem.
Szansą na zwiększenie interaktywności polskiej telewizji DVB-T mogą być nowe stacje, które uzupełnią obecną ofertę pierwszego multipleksu. Do konkursu KRRiT na kanał filmowy stanął m.in. projekt Stopklatka TV, współtworzony przez Kino Polska TV S.A., Stopklatka S.A. i Agora S.A.
Telewizja hybrydowa jest dostępna w wielu modelach telewizorów, nawet tych przystępnych cenowo. Jednak największym problemem jest do tej pory uboga oferta oferowanych treści.
Połączenie klasycznych usług jakie oferuje nam telewizja z potencjałem Internetu daje praktycznie nieograniczone możliwości. Bez ruszania się sprzed telewizora możemy zapoznać się z obsadą oglądanego filmu, a wcześniej zobaczyć trailer. Bez przerywania seansu można przeczytać ciekawostki związane z konkretną sceną czy odpowiedzieć na krótką sondę, a po filmie podzielić się wrażeniami na Facebooku. Telewizja hybrydowa to przyszłość cyfrowej rozrywki – mówi Jarosław Grzesica, odpowiedzialny za strategię i rozwój produktów w Stopklatka S.A. – Ceny telewizorów umożliwiających korzystanie z HbbTV wciąż spadają, jedynym problemem pozostaje więc stosunkowo uboga oferta treści – dodaje Jarosław Grzesica.
Obecnie jedynie trzech nadawców wprowadziło narzędzia interaktywnej telewizji: TVP, Eska TV i TVN (oferta ostatniej stacji nie wyszła jednak poza fazę testów). Sytuacja może ulec zmianie już niedługo, kiedy KRRiT zadecyduje o nowych kanałach w pierwszym multipleksie. Uruchomienie „hybrydowego” kanału filmowego dałoby silny impuls do rozwoju tej technologii. Kino Polska TV S.A., Stopklatka S.A. i Agora S.A. to podmioty z ogromnym doświadczeniem w branży medialnej, co w połączeniu z planami pełnego wykorzystania technologii HbbTV przyniesie z pewnością nową jakość w polskiej ogólnodostępnej telewizji – tłumaczy Bogusław Kisielewski, Prezes Zarządu Stopklatka S.A.
Źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.