Najnowszy raport Ericsson ConsumerLab TV and Media 2015 to doskonałe źródło wiedzy na temat związany z telewizją linearną. Badania przeprowadzono w 20 krajach, m.in. w Korei Południowej, USA i Wielkiej Brytanii. Jego wyniki wskazują na to, że ta powoli może odejść w zapomnienie. Co jeszcze możemy się z niego dowiedzieć?
Według raportu oglądalność telewizji linearnej związana jest z wiekiem osób przesiadujących przed szklanym ekranem. 82% osób starszych ogląda telewizję codziennie, natomiast inaczej jest w przypadku osób młodszych, tzw. Millenialsów. Tam zanotowano zaledwie 60% telewidzów. Jednak szybko okazało się, że problemem jest to, że dla wielu z nich po prostu nie ma nic ciekawego na kanałach telewizyjnych. Połowa badanych przyznała, że każdego dnia trudno znaleźć cokolwiek, co mogłoby je zainteresować.
Oczywiście jest też grupa osób, która nie korzysta w ogóle z płatnej telewizji linearnej, na rzecz czegoś innego. Chodzi o dostęp do innych serwisów oferujących programy TV. W Stanach Zjednoczonych najpopularniejszymi z nich są Netflix czy Hulu. Na polskim rynku wiele zmieni się, kiedy ten pierwszy zostanie uruchomiony. Przypomnijmy, że większość najlepszych telewizorów Full HD z tegorocznych ofert różnych producentów będzie kompatybilna z Netflixem.
Jakie są zatem oczekiwania konsumentów wobec nowoczesnej oferty telewizyjnej? Najlepiej byłoby połączyć tradycyjną telewizję linearną z nowoczesnymi rozwiązaniami, jak chociażby możliwością powrotu do ulubionego programu na innym urządzeniu. W badaniu aż 46% respondentów uważa to za ciekawy pomysł.
Źródło: ericsson
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.