HTC znalazło bardzo ciekawy sposób na wypromowanie swoich pierwszych gogli VR, czyli HTC Vive. Urządzenie trafi bowiem do internetowych kafejek zlokalizowanych w chińskich miastach. Dzięki temu z nowej technologii będzie mogło korzystać miliony osób spędzających tam wiele godzin każdego dnia.
Być może część z Was pamięta, że w grudniu ubiegłego roku informowałem Was o opóźnieniu premiery gogli HTC Vive. Producenci gogli VR (nie tylko tajwańska korporacja) dwoją się i troją, aby przekonać potencjalnych klientów do swojego produktu.
Z tej okazji HTC ogłosiło właśnie, że dzięki współpracy z lokalnym partnerem, firmą ShunWang Technology (będącą jednym z największych dostawców oprogramowania) w ramach programu pilotażowego, już niebawem w chińskich kafejkach internetowych staną specjalne stanowiska, prezentujące możliwości HTC Vive. Każdy klient za kwotę 5 dolarów, będzie mógł wykupić możliwość 10 minutowego testowania nowych gogli.
HTC nie ujawniło na razie, w ilu kafejkach powstaną specjalne pomieszczenia, w których będzie można zapoznać się z nową technologią. W Chinach funkcjonuje jednak ponad 100 tysięcy takich biznesów, więc można oczekiwać, że HTC Vive trafi do sporej ich liczby.
O problemach HTC spowodowanych kiepską kondycją finansową firmy wspominał ostatnio Damian, jednak na pocieszenie od siebie mogę dodać, że nie ma się co martwić na zapas. Byłoby bowiem bardzo mało prawdopodobnym, aby firma całkowicie zniknęła z rynku. Bez wątpienia wiele zależy od przyjęcia przez rynek nowych gogli VR ze stajni HTC, a te są coraz bliżej – premiera będzie miała miejsce już w kwietniu.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.