Okazuje się, że filmy dokumentalne cieszą się coraz większą popularnością, zwłaszcza w sezonie letnim. Nic dziwnego, że telewizje, które oferują podobną tematykę 24/h zyskują widownię i przede wszystkim zarabiają na większej ilości emitowanych reklam pomiędzy poszczególnymi blokami swoich programów. Według przeprowadzonych ostatnio sondażów oglądalności, na prowadzenie w czerwcu wysunął się Discovery.
Firma Nielsen Audience Measurement ogłosiła wyniki badań dotyczących programów dokumentalnych. Wynika z niej, że w zeszłym miesiącu w grupie 4+ kilka kanałów znacznie poprawiło swoje sondaże. TVP Historia czy National Geographic to tylko niektóre ze stacji, które mogą pochwalić się wzrostem zainteresowania swoimi produkcjami. Jednak wyścig o miano lidera i tak wygrał Discovery. Jego widownia w czerwcu wynosiła 35 586 widzów, co jest lepszym wynikiem, niż w zeszłym roku (33 647 osób). Na drugim miejscu uplasował się National Geographic z widownią wynoszącą 23 148 widzów. Jednak w tym przypadku znacznie lepiej radził sobie w czerwcu 2010 (12 443). Trzecie miejsce należy do Animal Planet – 15 266 widzów, podobnie jak rok temu.
Tymczasem w grupie wiekowej (16-49 lat) sytuacja na pierwszych dwóch pozycjach wygląda podobnie. Miejsce pierwsze to Discovery – 24 035 widzów, zaraz po nim National Geographic – 13 064 osób. Ostatni na podium znalazł się Discovery Science (8 658 widzów) wygrywając w tej turze z Animal Planet.
Źródło: media 2
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.