Ponad 48% Europejczyków planuje zakup telewizora po to, aby tego lata oglądać wydarzenia sportowe.
Na przestrzeni ostatnich lat zmieniła się zarówno piłka nożna, jak i sami piłkarze. Wszyscy coraz baczniej przyglądają się zawodnikom – od komentatorów sportowych analizujących ich umiejętności, poprzez media po widzów prowadzących dyskusje na temat wyglądu i zachowań graczy. Zmianie uległ nie tylko styl gry, ale również sposób jej pokazywania w telewizji oraz wizerunek zawodników, którzy wykazują się coraz większą dbałością o swoją aparycję i częstą obecność w mediach.
Obecnie niemal połowa kobiet (49,25%) i 43% mężczyzn w Europie zgadza się ze stwierdzeniem, że w ciągu ostatnich 15 lat poprawił się wizerunek piłkarzy. Blisko jedna trzecia (32,23%) ankietowanych uznała, że piłkarze mają obecnie większy wpływ na ich styl, aniżeli aktorzy, muzycy czy gwiazdy reality TV. Badania przeprowadzone na zlecenie firmy Samsung Electronics w 10 krajach pokazały, że co piaty badany Europejczyk na oglądanie futbolu poświęca średnio ponad 468 godzin rocznie. Odpowiada to 28 080 minutom lub 62 dniom roboczym spędzonym na oglądaniu tego sportu.
Blisko 40% dorosłych Polaków ogląda mecze przynajmniej 3 razy w tygodniu, a odsetek ten z pewnością wzrośnie po awansie polskiej reprezentacji do kolejnej fazy rozgrywanego obecnie we Francji turnieju piłkarskiego. Pod względem czasu poświęconego na oglądanie transmisji piłkarskich wyprzedzamy takie futbolowe potęgi jak Portugalia (37,78%) czy Anglia (22,6%). Najmniejszy odsetek fanów piłki nożnej wśród dorosłych mężczyzn jest w Szwajcarii (20,44%) i Szwecji (17,95%). Więcej czasu od Polaków na transmisje futbolowe poświęcają Włosi (60,31%), Rumuni (53,8%) oraz Hiszpanie (53,8%) i Niemcy (47,25%).
Tak duże zainteresowanie futbolem przekłada się na zwiększone oczekiwania co do jakości doznań wizualnych. Okazuje się, że podczas oglądania meczu czy innych wydarzeń sportowych w domowym zaciszu, Europejczyków najbardziej frustruje niemożność rozróżnienia graczy (28,53%), dojrzenia piłki, gdy ta wchodzi ze światła do cienia (21,47%), a także zbyt mały ekran (9,8%). Dlatego prawie co drugi badany (48,84%) planuje zakup nowego, doskonalszego telewizora.
Aby spełnić oczekiwania wszystkich, którzy chcą mieć pewność, że nie przegapią żadnego szczegółu ani istotnego momentu meczu, Samsung wprowadził w tym roku nową linię telewizorów SUHD. Oferują one niezrównaną jakość obrazu i szczegółowość dzięki technologii Quantum Dot, panelowi Ultra Black i jasności HDR 1000 nitów.
źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.