Na mocy umowy z firmą Monolith Films w ofercie TVP pojawi się wiele produkcji z katalogu dystrybutora filmów największych wytwórni. Ta umowa jest wielkim krokiem naprzód dla TVP.
Już wkrótce widzowie Telewizji Polskiej będą mogli oglądać filmy największych producentów z całego świata za sprawą umowy ramowej zawartej pomiędzy Telewizją Polską i Monolith Films, czyli firmą, która jest jednym z największych dystrybutorów w Polsce.
Dzięki tej umowie Telewizja Polska otrzymała dostęp do zasobów biblioteki wytwórni takich jak: Lionsgate, Summit, Millenium Films, Studio Canal, Amblin oraz wielu innych producentów. Oznacza to ogromny zastrzyk treści dla publicznej telewizji.
Wszystko oczywiście będzie miało swoją kolej – na pierwszy rok współpracy Telewizja Polska podjęła decyzję o wyborze ponad 100 filmów. Emitowane one będą w ramach bardzo chętnie oglądanych pasm takich jak: dla TVP1 „Hit na sobotę”, czy „Zakochana Jedynka” czy dla TVP2 „Kino Relaks”
Filmy będą bardzo zróżnicowane gatunkowo. Propozycje, jakie będziemy mogli zobaczyć to np. „Artur i Minimki” jako reprezentant kina familijnego, widowiskowe filmy przygodowe – „Immortals – Bogowie i herosi”, kino akcji – „Empire State: Ryzykowna gra”, „Peppermint: Smak zemsty”, „Sicario”, filmy oparte na faktach – „Czwarta władza”, komedie – „Gliniarz z Belleville” oraz komedie romantyczne – „Weselne przeznaczenie”, „Anglik, który mnie kochał”, „Mała Italia”.
Wielu odbiorców może cieszyć również emisja takich hitów jak „Był sobie pies”, „Cudowny Chłopak”, „Bella i Sebastian 3”, czy „Robin Hood: Początek”. Dodatkowo dostępnych będzie wiele innych produkcji z gatunków takich jak komedie i filmy biograficzne.
Cieszyć może również fakt, że filmy te nie są niszowymi produkcjami, które trafiają do garstki niezwykle wymagających odbiorców. Wiele z filmów, jakie zobaczymy wkrótce w ramach oferty Telewizji Polskiej to prawdziwe hity, które na swoim koncie mają wiele międzynarodowych nagród.
To zdecydowanie dobry krok w stronę telewizji, która swoją ofertą powinna przyciągnąć użytkowników o zróżnicowanych gustach. Jest to również mocna odpowiedź na hity, które dostępne są w ramach oferty innych nadawców, którzy niestety bardzo długimi reklamami ciągle odstraszają odbiorców na rzecz internetowych serwisów VOD.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.