Samsung podbija serca polskich konsumentów. Według najnowszych raportów firma ma ponad 25% udziału w całkowitej sprzedaży detalicznej telewizorów w Polsce i ponad 32% w ujęciu wartościowym. Co więcej, z innych badań wynika, że telewizor z logo Samsung poleciłoby 67% Polaków w wieku 18 – 65 lat.
Ten rok jest wyjątkowo korzystny dla koreańskiego giganta. Niedawno mieliśmy okazję poznać raport firmy analitycznej IHS Markit, który wskazywał, że Samsung sprzedał dwukrotnie więcej telewizorów niż kolejny producent na liście. Teraz polski oddział firmy publikuje dane równie optymistyczne, ale dotyczące rynku nad Wisłą.
Telewizory Samsunga są najczęściej wybierane (i polecane) przez Polaków
Na podstawie raportów dotyczących sprzedaży detalicznej za okres styczeń 2017 – lipiec 2019, Samsung chwali się, że w pierwszym półroczu tego roku firma ilościowo miała ponad 25% udziału w całkowitej sprzedaży detalicznej telewizorów w Polsce. Producent jest również liderem w ujęciu wartościowym, mając udział w rynku na poziomie ponad 32%.
Przypomnę przy okazji, że według danych prezentowanych przez IHS Markit w sierpniu oraz informacji serwisu Business Korea, pierwszą połowę 2019 roku Samsung zakończył również ze znakomitym wynikiem globalnym, mając ponad 30% rynku, co jest najlepszym rezultatem Koreańczyków od 6 lat.
Niemniej ciekawie brzmi ostatni raport Omnibus CAWI, przeprowadzony przez ARC Rynek i Opinia, który stwierdza, że telewizor marki Samsung poleciłoby 67% Polaków w wieku 18 – 65 lat.
Kluczem do dobrych wyników są telewizory QLED
Jak możemy przeczytać w oficjalnym komentarzu Samsunga, dobre wyniki firmy to m.in. zasługa konsekwentnego rozwoju linii telewizorów QLED (czyli modeli opartych o technologię LCD z warstwą kropek kwantowych), które w tym roku mają aż pięć serii 4K (Q90, Q85, Q80, Q70 i Q60) oraz przedstawiciela oferującego rozdzielczość 8K. Więcej o różnicach między poszczególnymi seriami przeczytasz w naszym przewodniku po telewizorach Samsung na 2019 rok.
Samsung QLED Q90R – test. Najlepszy telewizor QLED 4K w 2019 roku
Koreański producent podkreśla również, że klienci coraz chętniej wybierają większe ekrany i wyższe rozdzielczości. Nie jest tu przeszkodą nawet ograniczony dostęp do treści w natywnej rozdzielczości 4K czy 8K, bo wszystkie telewizory QLED na ten rok mają zaawansowany system Inteligentnego Skalowania do 4K lub 8K (w zależności od modelu), który poprawia jakość obrazu w czasie rzeczywistym, niezależnie od tego, czy materiał pochodzi z Internetu, czy jest to telewizja cyfrowa, konsola do gier czy też własne nagrania.
Co więcej, jak przeczytasz w naszej relacji z IFA 2019, Samsung bardzo aktywnie podchodzi do upowszechnienia treści w standardzie 8K, czego dowodem jest niedawne ogłoszenie współpracy z europejskimi dostawcami usług OTT (CHILI, The Explorers i MEGOGO).
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Tylko Made In Japan! 😉
Ja nie jestem w tym gronie, od zawsze tylko Panasonic