Kilka miesięcy temu Netflix zdecydował się na małą rewolucję w swojej ofercie planów abonamentowych, wprowadzając subskrypcję pozwalającą na oglądanie filmów i seriali wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Dziś wiemy, że serwis nie tylko nie zrezygnuje z tego pomysłu, ale będzie starał się poszerzać zakres jego obowiązywania.
Plany wprowadzenia abonamentu pozwalającego na korzystanie z oferty Netfliksa wyłącznie na urządzeniach mobilnych były znane od dłuższego czasu i wiele osób gorączkowo oczekiwało jego wprowadzenia, bo przecież nie jest żadną tajemnicą, że wiele osób korzysta z tego serwisu głównie na swoich smartfonach i tabletach.
Tani plan mobilny przyjął się. Tego można było się spodziewać
Kilka miesięcy temu ten pomysł uległ realizacji, choć niestety wyłącznie na terenie Indii – przedstawiciele Netfliksa sugerowali bowiem, że taki plan abonamentowy wprowadzany jest głównie w celu pobudzenia zainteresowania serwisem tam, gdzie mieszkańców jeszcze nie stać na korzystanie z jego bogatej biblioteki. Trzeba bowiem zaznaczyć, że w przeliczeniu na amerykańską walutę kosztuje on zaledwie 3 dolary, a więc niespełna trzy razy mniej, niż podstawowa oferta Netfliksa w standardowym ujęciu.
Teraz wiemy już, że ta ciekawa nowalijka będzie kontynuowana. Podczas kwartalnego spotkania prasowego przedstawiciel serwisu poinformował, że testy tego abonamentu zakończyły się sukcesem, a zainteresowanie przerosło założenia co do ilości pozyskanych klientów. W związku z tym Netflix nie tylko zamierza utrzymać ten abonament, ale także wprowadzić go do innych krajów.
Czas na kolejne kraje – marne szanse na to, by wśród nich znalazła się Polska
Jeśli macie nadzieję, że jednym z nich będzie Polska, to nie mam dobrych wieści – raczej trudno się tego spodziewać. Mimo tego, że nadal jesteśmy krajem rozwijającym się, to jednak jesteśmy w lepszej sytuacji finansowej niż mieszkańcy Indii, a przedstawiciele Netfliksa celują w podobne rynki, gdzie dochód na mieszkańca jest bardzo niski. Można więc spodziewać się dalszej ekspansji w krajach Azji, gdzie do zagospodarowania jest potężna masa potencjalnych klientów.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Ciekawe czy ze smartphona można będzie wysłać na tv przez chromecasta