TCL ma powody do radości – firma zanotowała rekordowe wyniki sprzedaży telewizorów w ujęciu ilościowym.
Chiński gigant może mieć powody do radości. Telewizory TCL trafiły pod dachy ogromnej liczby osób. Nic dziwnego – dobry stosunek ceny do oferowanej jakości niejednokrotnie był idealnym przepisem na sukces, a wiele firm, które nie potrafiły balansować pomiędzy tymi dwoma współczynnikami dzisiaj już nie istnieją.
TCL po raz kolejny poinformowało o rekordowych wynikach sprzedaży produktów TV w ujęciu ilościowym. W 2019 roku liczba dostarczonych odbiorników LCD sięgnęła 32 milionów, tj. o 12% więcej w stosunku do 2018 roku. Wolumen sprzedaży telewizorów marki TCL wzrósł tym okresie o 17%.
Sprzedaż ilościowa telewizorów Smart i 4K wzrosła odpowiednio o 19% i 31% rok do roku i stanowiła odpowiednio 85% i 51% całkowitego wolumenu sprzedaży telewizorów marki TCL. Wyniki te odzwierciedlają nieprzerwaną optymalizację portfolio produktów firmy oraz rosnącą świadomość marki. Ponadto, wolumen sprzedaży telewizorów QLED (zwanych również jako Quantum Dot) wzrósł w 2019 roku o 66%, głównie poza rynkiem chińskim.
W ujęciu ilościowym sprzedaż telewizorów marki TCL poza Chinami wzrosła rok do roku o 26% (do 13,46 mln odbiorników), z silną tendencją wzrostową na każdym z rynków regionalnych. W 2019 roku firma nadal umacniała pozycję lidera w Ameryce Północnej, gdzie sprzedaż telewizorów marki TCL odnotowała wzrost rzędu 14%. Zgodnie z najnowszym raportem Grupy NPD telewizory marki TCL w trzech pierwszych kwartałach 2019 roku uplasowały się w Stanach Zjednoczonych na 2 miejscu pod względem sprzedaży ilościowej.
W Europie, w tym samym roku wolumen sprzedaży telewizorów marki TCL wzrósł o 35%, a w czwartym kwartale nawet o 54%. W czołówce rynków europejskich znalazły się Hiszpania, Wielka Brytania i Włochy, gdzie wzrost rok do roku wyniósł, odpowiednio 264%, 262% i 203%.
W miarę rozbudowywania przez TCL kanałów dystrybucji na rynkach wschodzących sprzedaż ilościowa w 2019 roku wzrosła tam o 41%. Najlepsze wyniki w regionie osiągnięto w Indiach, Argentynie, Australii i Rosji, ze wskaźnikiem wzrostu rok do roku na poziomie, odpowiednio, 151%, 121%, 79% i 46%.
Telewizory TCL to bardzo ciekawe produkty, które mają dobrze wyważone ceny. Co ciekawe, nawet jedne z najtańszych na rynku telewizorów oferują rozdzielczość 4K, a także Smart TV w postaci najbardziej rozbudowanego oprogramowania, jakim jest Android TV. Aspekt multimedialny może być ciekawy- w rozsądnych pieniądzach telewizor ze swoimi możliwościami ma szanse stać się centrum domowej rozrywki.
Źródło: materiały prasowe
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Tylko pozazdrościć takiego wzrostu zysków, widać, że się tclowi dobrze wiedzie.
Też nie jestem zdziwiony, ja też kupując sprzęt do domu staram się wybrać coś możliwe dobrego z moim budżecie i wypośrodkować cenę i jakość. TCL właśnie dlatego tak dobrze się odnalazło na rynku.
Nie dziwi mnie to, TCL zdecydowanie zawojował rynek, na spotkaniach ze znajomymi jak schodzimy na tematy technologiczne to co chwilę pada nazwa TCL, bo większość ma coś od nich w domu. Ja mam np tv od nich, z serii DP i jest zaje..fajny 😉