Jeśli mieliście wątpliwości, kto w najbliższych miesiącach (a zapewne i latach) będzie dzierżył palmę pierwszeństwa na rynku telewizorów, to najnowszy raport pokazujący wyniki za pierwszy kwartał 2020 roku nie pozostawia złudzeń. Koreańczycy są o dwie długości przed rywalami.
Najnowszy raport firmy Omdia (znanej przedtem jako IHS Markit) pokazuje, że wszyscy liczący na zmianę na fotelu lidera wśród producentów telewizorów mogą się tego nie doczekać w najbliższych latach. Samsung po raz kolejny dzierży palmę pierwszeństwa, na dodatek posiadając rekordowe udziały w rynku w historii dokonywania pomiarów.
Samsung z rekordowymi udziałami w rynku TV
W pierwszym kwartale 2020 roku Samsung odpowiadał bowiem za 32,4% sprzedaży wszystkich telewizorów, co jest topowym wynikiem w historii – lepszym o 3,4 punktu procentowego od analogicznego okresu rok temu oraz poprawionym o 0,1 pp. w porównaniu do końca 2019 roku. Tym samym koreański producent jest liderem rynku przez 14 lat z rzędu.
Jeszcze lepiej wyglądają wyniki Samsunga, jeśli weźmiemy pod uwagę jego pozycję w Europie i Ameryce Północnej – tam udziały wynoszą odpowiednio 41,1 oraz 42,5%.
Telewizory QLED cieszą się ogromną popularnością
Wedle analityków znakomity wynik Samsunga jest pokłosiem zwiększonej popularności telewizorów z matrycami QLED – w porównaniu do IV kwartału 2019 roku nabywców znalazło o 10,8% więcej takich modeli, a łączna wartość ich sprzedaży to 2,05 miliarda dolarów. Warto także zwrócić uwagę, że Koreańczycy dominują w segmencie telewizorów o rozmiarze 75 cali lub więcej – tam udziały Samsunga to aż 50,4%.
Drugie miejsce – co również nie jest żadnym zaskoczeniem – należy do LG, którego udziały wynoszą 18,7%. Tutaj również wynik został poprawiony, choć o 2,2 punktu procentowego.
Spadek sprzedaży telewizorów to fakt
Generalnie jednak sprzedaż telewizorów w I kwartale 2020 roku zauważalnie spadła – swoich nabywców znalazło 46,5 miliona sprzętów, co jest rezultatem gorszym o 10,8% od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie rok temu. Globalna wartość sprzedaży na rynku TV spadła natomiast o 17,9% do 20,6 miliardów dolarów. Generalnie jednak kryzys najmniej odczuwają wspomniane już koreańskie koncerny – znaczne spadki sprzedaży notują głównie chińskie marki.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.