Według najnowszych raportów Samsung ma obecnie największy, globalny udział w rynku telewizorów. Ilość sprzedawanych sztuk jest równie imponująca.
Nie jest tajemnicą, że Samsung jest od lat liderem sprzedaży telewizorów na świecie. Jak donosi TheKoreaHerald i raport Omdia nie inaczej jest w tym roku.
Samsung Electronics ma aż 33,1% wartościowego udziału w rynku telewizorów – na dalszych miejscach znajdziemy również LG Electronics z udziałem na poziomie 16,6%, a także Sony z 10,1%. Firma zaliczyła 22% wzrost w skali roku, z odnotowanymi w trzecim kwartale 2020 roku wpływami na poziomie 9,3 mld dolarów.
Spektakularnie wygląda dominacja południowokoreańskich firm – Samsung i LG razem mają aż 49,7% udziału w rynku, czym wygrywają z firmami z Chin, które mają 33,8% udziału w rynku.
Biorąc pod lupę udział w rynku sprzedanych sztuk, firma również świetnie sobie radzi z udziałem na poziomie 23,6%. Ciekawostką niech będą liczby – w samych Stanach Zjednoczonych koreański gigant sprzedał tylko do lipca do września tego roku aż 14,85 mln telewizorów!
Imponująco wygląda również sprzedaż telewizorów QLED – w ciągu roku Samsung podwoił liczbę sprzedanych modeli z kropką kwantową z 1,16 mln, do 2,33 mln sztuk.
Ciekawie prezentuje się sprzedaż większych przekątnych, co potwierdza, że rozmiar ma znaczenie. Samsung ma aż 53,5% udziału w światowej sprzedaży modeli o przekątnej 80″+, podczas gdy dalsze miejsca na podium rozdziela między siebie Sony z wynikiem 21,5%, a także LG Electronics z 14,1% udziału.
Liczby te robią wrażenie, a za nimi przemawia charakter produktów, który jest skrojony na każdą kieszeń. W ofercie Samsunga na 2020 rok znajdą dla siebie coś jednakowo osoby, które szukają najtańszych telewizorów, ale także te, które interesują najlepsze parametry.
Uniwersalność, dobry system i jego optymalizacja, niski próg wejścia w świat 120 Hz i HDMI 2.1 to tylko niektóre ze składowych sukcesu firmy. Nie zapowiada się, żeby w najbliższym czasie Samsung miał być spektakularnie zdetronizowany.
Źródło: TheKoreaHerald
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.