Choć rynek serwisów VOD wydaje się być naprawdę solidnie wypełniony, to kolejne koncerny medialne szukają dodatkowych źródeł zarobku za pośrednictwem tego typu internetowych usług. Kolejną propozycją dla miłośników streamingu jest platforma Discovery Plus.
Grupa Discovery poinformowała o uruchomieniu platformy Discovery+ – nowego serwisu VOD, na którym będą pojawiać się treści produkowane przez kanały telewizyjne oraz studia należące do tego koncernu medialnego. Co ważne – na jej start nie będziemy musieli zbyt długo czekać. Oczywiście głównym rynkiem, na którym pojawi się Discovery+, będą Stany Zjednoczone – tam platforma wystartuje już 4 stycznia 2021 roku.
Discovery+ w Polsce szybciej niż w USA? Takie są plany
Sporym zaskoczeniem jest natomiast fakt, że Polacy będą mogli oglądać materiały za pośrednictwem tego serwisu jeszcze wcześniej. Przedstawiciele koncernu zapewniają bowiem, że start tej usługi w Polsce nastąpi jeszcze w tym roku. Dostęp do niej zyskamy za pośrednictwem znanego w naszym kraju serwisu VOD Player.pl.
Na razie nie wiadomo niestety, ile będziemy musieli zapłacić za miesięczny dostęp do oferty Discovery+ – trudno jednak spodziewać się, by kwota ta wyniosła więcej niż kilkanaście złotych. W przeciwnym razie raczej trudno będzie mówić o sporej grupie abonentów przy tak silnej rywalizacji na tym rynku w naszym kraju. W USA cena za dostęp do wersji z reklamami kosztować będzie 4,99 dolara, natomiast wariant bez reklam wyceniono na 6,99 dolara.
Oferta Discovery+ ma być bogata
Co znajdziemy w ofercie Discovery+? To oczywiście szereg produkcji własnych – podstawę będą stanowić programy z popularnych stacji telewizyjnych, jak poszczególne kanały Discovery, a także HGTV, Travel Channel, Animal Planet czy TLC. Bardzo istotny jest także fakt, że w Discovery+ pojawią się także treści sportowe z należącego do koncernu Eurosportu – możemy więc oczekiwać transmisji ze sportów zimowych, kolarstwa, tenisa czy snookera, a także relacji z przyszłorocznych Igrzysk Olimpijskich w Tokio.
Ofertę mają uzupełnić programy zewnętrznych nadawców – mowa tu o programach dokumentalnych od BBC, a także History. Gołym okiem widać więc, że Discovery celuje w widza poszukującego ciekawych treści dokumentalnych. To może być niewątpliwie szansa dla tej usługi, bo platform skoncentrowanych na takich materiałach zdecydowanie nie ma zbyt wiele.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.