TP Vision, firma odpowiedzialna za design, rozwój, produkcję, sprzedaż i marketing marki Philips TV & Sounds zaprezentowała wyniki biznesowe za rok 2020.
W dniu wczorajszym oczy świata RTV skierowane były w stronę Amsterdamu, a dokładniej prezentacji online produktów Philips TV & Sound. Producent zdradził, że w 2021 roku w ofercie znajdą się między innymi ulepszone telewizory OLED, największy hit tego roku, czyli telewizory MiniLED, a marka potwierdziła kontynuację serii „dla wszystkich”, czyli modeli Performance.
W minionym roku TP Vision osiągnął rezultaty powyżej średniej dla sektora we wszystkich obszarach. Firma po raz czwarty z rzędu odnotowała rekordowe wyniki sprzedaży w Europie. Rosły przychody, udział w rynku i rentowność.
W Polsce znacząco wzrosła wartość sprzedanych urządzeń audio, wyprodukowanych przez TP Vision, w szczególności słuchawek Philips. W 2020 roku na polskim rynku wzrosła też wartość sprzedanych telewizorów marki Philips.
Kostas Vouzas, prezes TP Vision na Europę oraz Martijn Smelt, szef marketingu w TP Vision na kontynencie europejskim, zaprezentowali najnowsze wyniki oraz nowe produkty, które zostaną wprowadzone na rynek w pierwszej połowie 2021 roku podczas konferencji prasowej online, która zgromadziła przeszło 1500 gości z całego świata. Była to kolejna edycja wydarzenia, które po raz pierwszy odbyło się we wrześniu 2020 roku.
Na wyniki TP Vision w Europie składają się między innymi:
- Kontynuacja wzrostu przychodów i rentowności.
- Poprawa wyników sprzedaży w 2020 roku w porównaniu z 2019:
- Wzrost biznesu Philips TV & Sounds – o 9%.
- Sprzedaż telewizorów OLED wzrosła o 20% – był to efekt między innymi wprowadzenia nowych modeli i rozmiarów ekranu.
- Segment telewizorów premium OLED przewodził wzrostom – Philips OLED+ potroiły sprzedaż w 2020 roku.
- Sprzedano o 80% więcej telewizorów z serii Performance – w minionym roku zaprezentowano nowe, unowocześnione modele.
- W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż urządzeń Philips TV & Sounds wzrosła o 40%.
- Philips Sounds podwoiło sprzedaż w 2020 roku. Była to w dużej mierze zasługa nowych słuchawek, skierowanych do miłośników sportu.
- W 2020 roku produkty TP Vision otrzymały 140 nagród w Europie – 100 wyróżnień dla telewizorów i 40 dla produktów audio.
W Polsce w 2020 roku TP Vision sprzedało urządzenia audio o wartości 33% wyższej niż w 2019 roku. Jest to zasługa między innymi popularności słuchawek Philips. W sektorze słuchawek firma odnotowała wzrost na poziomie 85% r/r. W 2020 roku wzrosła też wartość sprzedanych telewizorów Philips w Polsce – o 4% r/r.
TP Vision było jedną z pierwszych firm wprowadzających na rynek telewizory OLED, a technologię tę dodatkowo wspiera nowoczesny procesor P5 – teraz wyposażony w rozwiązanie typu AI. Wysoka jakość obrazu to jeden z czynników, który przyczynił się do pozytywnych wyników Philips i 20% wzrostu sprzedaży telewizorów OLED w 2020 roku.
Wyniki są imponujące i choć Philips nie jest najpopularniejszym producentem telewizorów na świecie, to jestem zdania, że tworzy jedne z najciekawszych produktów na rynku, które wyróżniają się choćby technologią Ambilight, czyli czymś, co wyraźnie eksponuje modele telewizorów na tle konkurencji.
Źródło: Informacje prasowe
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nie dziwi mnie to. Pomijając kwestie tego, ze Philips jako jedyny oferuje ambilight, to ich telewizory mają po prostu świetny stosunek ceny do jakości.
Dorzuciłem swoją cegiełkę kupując telewizor Philipsa. Zakochałem się w Ambilight, nie wspominając już o jakości obrazu i dźwięku.