LG zdecydowało o udostępnieniu systemu webOS dla innych producentów. Czy webOS stanie się jeszcze bardziej popularny?
Niedawno inf0rmowaliśmy, że system webOS znajdzie się wkrótce w telewizorach Blaupunkt i Konka. Dzisiaj LG w swoim komunikacie zapowiedziało dużo szerszą współpracę z wieloma innymi partnerami. Może być to jednakowo szansa dla LG, ale także dla producentów, którzy do tej pory nie dysponowali tak mocnym oprogramowaniem.
LG rozszerza swoją działalność, rozwijając webOS TV i umożliwiając wdrażanie go przez kolejnych wytwórców. Daje to potencjał, by przekształcić biznes telewizyjny zarówno firm oferujących technologie, jak i tych dostarczających treści. Jednocześnie wyraźnie zwiększa obecność i znaczenie LG na globalnym rynku domowej rozrywki.
Dzięki intuicyjnemu projektowi interfejsu od 2014 roku system webOS zapewnia wyjątkową łatwość obsługi posiadaczom telewizorów LG. Co stanowi integralny składnik wybitnego ekosystemu domowej rozrywki oferowanej przez LG. Korzystający z licencji webOS TV otrzymują znany i wysoko ceniony projekt UX wraz z bogatym zestawem funkcji, takich jak: sterowanie i wyszukiwanie głosowe, zintegrowane algorytmy sztucznej inteligencji czy łatwe podłączanie urządzeń.
To sprawia, że system zyskał uznanie zarówno wśród branżowych ekspertów, jak i wśród konsumentów. Dzięki LG webOS TV partnerzy mają dostęp do różnorodnych treści. Między innymi do aplikacji pozwalających na korzystanie z ogólnoświatowych serwisów streamingowych: Netflix, YouTube, Amazon Prime Video czy serwis sportowy DAZN, a także do usługi Kanały LG z bezpłatnymi treściami premium. Kompatybilne telewizory posiadają również dedykowany pilot Magic Motion.
Do programu licencjonowania systemu webOS przyłączyło się już ponad dwudziestu producentów telewizorów, między innymi marki RCA, Ayonz i Konka. Przewiduje się, że w przyszłości liczba partnerów jeszcze wzrośnie. Ekosystem webOS wspierany jest przez firmy technologiczne, np.: Realtek, Nuance, Gracenote, CEVA i Universal Electronics.
System webOS daje jedną z najłatwiejszych i najwygodniejszych możliwości uzyskania dostępu do milionów godzin filmów i programów telewizyjnych. Zapraszając innych producentów, by przyłączyli się do ekosystemu webOS TV, wkraczamy na nową drogę.
Rozwój oprogramowania webOS może umocnić pozycję LG w drodze dalszej rywalizacji z największymi gigantami rynku. Jednak to szansa nie tylko dla LG- producenci zajmujący się produkcją budżetowych telewizorów mogą zyskać mocny argument przemawiający za ich produktem.
System Smart TV to jeden z decydujących argumentów podczas wyboru telewizora. Niejednokrotnie, przy niewielkich różnicach w jakości obrazu jest on wręcz kluczowy. System webOS uważany jest za jeden z najlepszych na rynku, więc tego typu działanie może przynieść sporo ciekawej rywalizacji.
Źródło: Informacje prasowe
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.