Według danych ogólnoświatowej firmy badawczej Futuresource Consulting, soundbary Samsung już po raz 7. z rzędu są najchętniej kupowane na świecie.
Soundbary stanowią idealne uzupełnienie dla telewizorów, oferując zwykle dużo lepszą jakość dźwięku. Niektóre modele kupisz za mniej niż 500 zł, inne są wydatkiem rzędu kilku tysięcy. Jaki jest wspólny mianownik? Samsung po raz 7 z rzędu został globalnym liderem rynku soundbarów.
- Widzowie coraz częściej stawiają na kompletne kinowe wrażenia, zwracając uwagę zarówno na niesamowitą jakość obrazu, jak i wciągający dźwięk przestrzenny.
- Konsumenci znacznie częściej wybierają soundbary Samsung z głośnikiem niskotonowym w zestawie – stanowią one według wewnętrznych danych 92,9 proc. sprzedanych produktów w Polsce.
- Jak wynika z danych Samsung Polska w 2021 roku widzowie częściej decydują się na zakup soundbarów ze średniej i wyższej półki.
- W kwietniu b.r. roku Samsung osiągnął aż 40,9 proc. udziału w polskim rynku soundbarów pod względem przychodów.
- Samsung jest pierwszą marką na rynku, która wprowadziła rozwiązanie takie jak technologia Q-Symphony, zapewniające doskonałą współpracę telewizorów i soundbarów.
Soundbary Samsung pojawiły się na rynku światowym stosunkowo niedawno. Pierwszy model zadebiutował w 2008 roku podczas targów Consumer Electronics Show (CES). Oznacza to, że w zaledwie kilka lat zdobyły one zaufanie konsumentów.
Na rynku można spotkać dwa typy soundbarów – jednoelementowe, typu All-in-One oraz bardziej złożone – dostępne w zestawie z subwooferem, czyli dodatkowym głośnikiem niskotonowym. Jednak, jak wynika z wewnętrznych danych sprzedażowych Samsung, konsumenci znacznie częściej wybierają soundbary w zestawie – stanowią one aż 92 proc. sprzedaży tych produktów.
Doskonałym przykładem tego typu rozwiązań są modele soundbarów Q-Serii, takie jak HW-Q950A , HW-Q900A , HW-Q800A czy HW-Q700A . Dodatkowy głośnik wzmacnia brzmienie niskich tonów i zapewnia potężną moc wrażeń – niezależnie od tego, czy akurat oglądamy komedię romantyczną, czy oddajemy się gamingowej rozrywce.
Co więcej, jak wynika z najnowszych obserwacji rynkowych firmy Samung, konsumenci coraz częściej decydują się na zakup soundbarów ze średniej i wyższej półki. W okresie od stycznia do kwietnia 2020 roku średnia cena rynkowa kupowanego soundbara wynosiła 1255 PLN, podczas gdy w tych samych miesiącach w 2021 roku – 1407 PLN. Największy wzrost sprzedażowy zanotowały soundbary pochodzące z segmentu cenowego 1500-2500 PLN – z nieco ponad 27 proc. do ponad 35 proc.
Jaki jest przepis na sukces?
Soundbary Samsunga to uniwersalne głośniki, które dobrze współpracują z telewizorami koreańskiego giganta, ale nie tylko. Między innymi właśnie dzięki temu zawdzięczają dużą rozpoznawalność
Grajbelki są również przystępne cenowo – każdy może znaleźć coś dla siebie. Jeśli chcesz wydać mniej niż 1000 zł na soundbar, to z pewnością znajdziesz interesujące propozycje Samsunga. Podobnie jest również w przypadku modeli z innych przedziałów cenowych.
Czy te dane są zaskoczeniem? Raczej nie – Samsung jest liderem sprzedaży telewizorów na świecie, przez co sporo osób decyduje się na zakup zestawu spod jednego szyldu. Dobra jakość, uniwersalność, a także dostępność w dużej rozpiętości cen zdają się być idealnym przepisem na sukces.
Źródło: Informacje prasowe
Ceny w sklepach
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Że jak? Przecież samsung nie potrafi robić soundbarow. Słuchał Pan Sony lub JBL . Samsung przy nich to przedszkolak
Sony to już dawno odleciało w kosmos pod względem cen za dobry soundbar, wszystko poniżej 3 tysięcy jest asłuchalne.
JBL należy do samsunga jakby co więc korzystają z ich technologii.
Tu chodzi o popularność a nie jakość, czy stosunek jakości do ceny. Ja np. wolę Philipsa.
Ponadto Samsung jest wszędzie promowany na wystawach. Jak chce się kupić dobry soundbar, to trzeba poczytać na ten temat sporo najpierw 😉
JAKA PERFIDNA REKLAMA LOL