Samsung już po raz szesnasty został globalnym liderem rynku telewizorów. Co wpłynęło na tak ogromny sukces koreańskiego producenta?
Jaki jest przepis na sukces w świecie telewizorów? Przystępność, dobra optymalizacja i jakość obrazu. Zdaje się, że Samsung opanował ten balans do perfekcji, ponieważ to już kolejny raz, kiedy podsumowanie roczne stawia go na pierwszym miejscu podium w sprzedaży telewizorów. Mieliśmy okazję przekonać się o tym przy okazji testów telewizora Samsung QN91A.
Samsung już 16. rok z rzędu jest liderem globalnego rynku telewizorów. W Polsce firma zakończyła 2021 rok z ponad 30 proc. udziałem ilościowym i blisko 34 proc. wartościowym*. Jeśli chodzi o strukturę polskiego rynku to rośnie popularność większych ekranów – łączny rynkowy wzrost udziału modeli 65” i 75” w latach 2020-2021 wynosi około 30 proc.
- Według danych firmy badawczej Omdia Samsung po raz 16. jest światowym numerem jeden na rynku telewizorów i to zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym.
- W Polsce Samsung zakończył 2021 rok z ponad 30 proc. udziałem ilościowym i 34 proc. wartościowo*.
- Z roku na rok rośnie globalna sprzedaż telewizorów Samsung z technologią QLED – 9,43 mln sztuk w 2021 roku.
- Sprzedaż 65 i 75-calowych telewizorów Samsung z technologią QLED wzrosła odpowiednio o 40 i 60 proc. rok do roku.
- Rośnie sprzedaż telewizorów z kategorii Lifestyle – ponad 20 tys. sztuk The Frame znalazło nabywców w Polsce w 2021 roku*. The Frame jest pierwszym telewizorem Samsung z tej kategorii, którego roczna sprzedaż w 2021 roku przekroczyła na świecie 1 mln sztuk.
Z danych opublikowanych w lutym br. przez Omdia wynika, że w 2021 roku Samsung uzyskał największy udział w globalnym rynku telewizorów i to zarówno ilościowo (19,8 proc.), jak i wartościowo (29,5 proc.)**. Tym samym firma już 16. rok z rzędu jest liderem kategorii na świecie.
Polacy stawiają na większe i lepiej wyposażone telewizory
W 2021 roku Polacy kupili ponad dwa miliony sto tysięcy telewizorów, co daje podobny wynik do sprzedaży w 2020 roku. Za to coraz wyraźniej widać zmiany w strukturze rynku. Cały czas rośnie zainteresowanie większymi i lepiej wyposażonymi ekranami, a to przekłada się na wzrost średniej rynkowej ceny telewizora o ok. 20 proc. rok do roku.
Zgodnie z prognozami w zeszłym roku Polacy kupili więcej telewizorów Samsung z technologią QLED o przekątnej ekranu 65” i 75”. Ich sprzedaż wzrosła odpowiednio o 40 proc. i 60 proc. rok do roku.
Dało nam to blisko dwukrotnie wyższą dynamikę wzrostu niż kategoria na rynku przy jednoczesnym utrzymaniu sprzedaży modeli 55” na podobnym poziomie, jak w 2020 roku. Z roku na rok obserwujemy, jak zmiany preferencji widzów przekładają się na ich decyzje zakupowe. Cieszy nas szczególnie, że telewizory z technologią kropek kwantowych, takie jak Neo QLED, znajdują coraz większe grono nabywców. Duży ekran w połączeniu z niesamowitą jakością obrazu, to parametry, które zyskują i będą zyskiwać na znaczeniu. Jako widzowie oczekujemy coraz lepszych wrażeń także w domu.
Sprzedaży telewizorów towarzyszyło także duże zainteresowanie soundbarami. Wzrost dostępności filmów z dźwiękiem przestrzennym Atmos – a przykładowo na jednej z popularnych platform streamingowych tytułów z tym kodekiem dźwięku jest ponad 700 – zwiększył zainteresowanie kinowymi wrażeniami w domu. W rezultacie w 2021 nasze soundbary trafiły do ponad 100 tys. polskich salonów. To blisko 30 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Wynik ten daje nam pozycję lidera w tej kategorii w Polsce – i to już 8. rok z rzędu.
– mówi Grzegorz Stanisz, szef sprzedaży i marketingu działu RTV w Samsung Polska.
Wśród rynkowych trendów, oprócz większych ekranów, z pewnością wymienić można popularność telewizorów wykraczających poza klasyczną definicję. Trafiają one do odbiorców, dla których jakość obrazu jest równie ważna, co walory estetyczne ekranu i jego design. Od 2017 roku Samsung rozwija kategorię „Lifestyle”, na czele z telewizorem The Frame, który daje dostęp do ponad 1500 dzieł sztuki w personalizowanej oprawie.
W 2021 roku The Frame, jako pierwszy telewizor Samsung z kategorii Lifestyle, sprzedał się na świecie w ilości ponad miliona sztuk. Również w Polsce produkt ten znalazł grono nabywców, co przełożyło się na ponad 20 tys. sprzedanych egzemplarzy*.
*W oparciu o wewnętrzne dane firmy Samsung.
**W oparciu o dane firmy Omdia.
Źródło: Informacje prasowe
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.