CANAL+ Box 4K doczekał się ważnej aktualizacji. Co nowego zaproponował francuski operator i kiedy dekoder wróci do sprzedaży?
CANAL+ Box 4K to dekoder, który z miejsca stał się niezwykle popularnym urządzeniem. Już od samego początku mieliśmy okazję zrobić test dekodera CANAL+ Box 4K, który wywołał bardzo pozytywne emocje. Urządzenie to nie tylko dekoder, który pozwala na korzystanie z aplikacji CANAL+ Online, ale również pełnoprawna przystawka Smart TV.
Debiutowała z oprogramowaniem Android TV w wersji 9.0, natomiast właśnie teraz użytkownicy mogą aktualizować urządzenie do wersji Android TV 10. Nie wszyscy otrzymają aktualizację w tym samym czasie, ponieważ ma być ona udostępniana partiami, jednak w najbliższym czasie powinna być dostępna dla wszystkich użytkowników.
Aktualizacja najpewniej uruchomi się automatycznie, natomiast gdyby tak się nie stało, w Ustawieniach urządzenia, w zakładce „Informacje” możesz wymusić jej uruchomienie ręcznie.
Jak donosi satkurier.pl, najnowsza aktualizacja wprowadza przede wszystkim sporo poprawek, które dotyczą odtwarzania treści w innych proporcjach niż standardowe 16:9, klasyczne poprawki zabezpieczeń, poprawki odtwarzania treści 4K z DRM (np. Netflix), poprawione zostało również skanowanie DVB-T i DVB-T2. Ważne poprawki dotknęły również wyjścia dźwięku wielokanałowego, a aktualizacja wprowadziła również nowe opcje jak choćby aktywację Passthrough 7.1.
Poza tym dodanych zostało kilka nowości jak np. ukrycie hasła Wi-Fi w ustawieniach, tryb ratunkowy na wypadek problemów z resetem do ustawień fabrycznych, a także możliwość wybudzenia dekodera, po wciśnięciu przycisku z Netflixem.
Nowości jest całkiem sporo, i wreszcie przynoszą sporo oczekiwanych zmian. Nie oznacza to jednak, że wkrótce wrócą do sklepów. W związku z brakiem HbbTV, dekodery CANAL+ Box 4K nie mogą być sprzedawane w sklepach jako urządzenia, które mogą odbierać cyfrową telewizję naziemną, mimo tego, że tuner DVB-T2 jest tu tylko dodatkiem.
Źródło: satkurier.pl
Ceny Canal Plus Box
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
U mnie dokładnie to samo. Nie łączy się z zapamiętaną wcześniej wifi 5.
Niestety, po „majowej” aktualizacji mój CANAL+ Box 4K przestał wspólpracować z moją domową siecią wifi 5GHz, po której wczesniej smigał aż miło! Teraz pozostaje mi do wyboru albo 2.Ghz albo Ethernet. Kicha ….
Nie działa też wifi 4. Udało mi się to naprawić poprzez wyłączenie opcji FastRoaming czy też 802.11r w routerze (mam sieć typu mesh od tp-linka). Ewidentnie dekoder nie radzi sobie z sieciami składającymi się z więcej niż jednego routera.