Za kilka lat telewizja linearna może być już tylko wspomnieniem, lub egzotycznym dodatkiem. Tak przynajmniej twierdzi szef Netflixa. Podzielacie jego zdanie?
Telewizja linearna potrzebowała zmian i wolności od reklam. Jej jakość nie zawsze szła w parze z najnowszymi technologiami, a ludzie na całym świecie stwierdzili – bez sensu tracić czas na reklamy i losowe treści, skoro możemy mieć to co chcemy, tu i teraz, bez reklam. W ten sposób Netflix osiągnął gigantyczny sukces, a także przetarł drogę innym platformom VOD.
Choć czasami więcej czasu spędzamy nad wybraniem tego, co będziemy oglądać niż nad faktycznym oglądaniem, tak taka forma konsumpcji treści zdaje się nam bardzo odpowiadać. Pokazują to szczególnie wyniki czasu spędzonego przy różnych stacjach i Netflixie, wszystko w samych Stanach Zjednoczonych.
Jak widać, udział Netflixa w rynku amerykańskiej telewizji wzrósł aż do 7,7%, gdzie dla porównania, rok temu, ten udział wynosił 6,6%. Dwie najpopularniejsze stacje, jeśli połączymy czas ich oglądania miały niemal tyle w sumie co sam Netflix. To pokazuje jaką siłą w dzisiejszych czasach jest VOD.
Jak twierdzi współtwórca i co-CEO Netflixa, Reed Hastings, telewizja linearna zakończy swoje istnieje w ciągu najbliższych 5 – 10 lat. Statystyki pokazują, że są ku temu silne przesłanki, natomiast warto zastanowić się, czy Netflix wprowadzając plan z reklamami (HBO Max czy Hulu mają je również w USA), serwisy VOD nie staną się po prostu nową telewizją, z tą różnicą, że nie nadawaną satelitarnie, a przez Internet.
Na tę chwilę przewidywania Hastingsa są raczej niezbyt prawdopodobne, szczególnie w kontekście Polski, gdzie widzowie nadal uwielbiają korzystać z klasycznej telewizji. Sam pomysł przeniesienia Ekstraklasy do Viaplay wywołał gigantyczne oburzenie w społeczeństwie, a kiedy okaząło się, że PKO BP Ekstraklasa zostanie w telewizji, wiele osób odetchnęło z ulgą.
Źródło: FlatpanelsHD
Nie przegap kolejnej promocji
Jeżeli szukasz przecen i promocji i nie chcesz przegapić dobrych okazji, zachęcam do śledzenia naszego maniaKalnego profilu Łowcy Promocji na facebooku. Codziennie sprawdzamy co ciekawego można znaleźć w Sieci.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Telewizja bedzie miala sie dobrze.
Znikna kanaly typu HBO czy Canal+. Po co mialyby istniec, skoro na ich serwisach mozna od razu zaliczyc interesujace tytuly nie czekajac az kanal je wyswietli.