Według raportu The Guage, Polacy najchętniej oglądają telewizję satelitarną, następnie kablową i naziemną. Platformy streamingowe są mocno w tyle.
Zaskakujące wyniki najświeższego badania The Gauge rzucają nowe światło na preferencje Polaków w zakresie oglądania telewizji. Wydawać by się mogło, że streamingowe giganty jak Netflix dominują na naszym rynku, jednak rzeczywistość jest inna. Zapraszamy do bliższego przyjrzenia się tym nieoczekiwanym statystykom.
Gdzie Polacy najchętniej zasiedli przed ekranem w maju?
Badanie przeprowadzone przez The Gauge wykazało, że wśród Polaków to telewizja satelitarna jest najbardziej popularna, z wynikiem 34,3%. Blisko za nią znajduje się telewizja kablowa, z wynikiem 30,6%, a podium zamyka telewizja naziemna z 22,8% oglądalności.
Niezmiernie ciekawe jest, że popularne platformy streamingowe znacznie odstają od liderów. Wśród nich najlepiej wypadł YouTube, z wynikiem 1,7%, natomiast Netflix zdobył nieznacznie mniej, bo 1,6%.
Wszystkie pozostałe platformy łącznie osiągnęły oglądalność na poziomie 3,2%. Można zatem stwierdzić, że Netflix, mimo swojego globalnego sukcesu, w Polsce nie jest aż tak popularny, jak mogłoby się wydawać.
Kilka słów o metodologii badania The Gauge
Kluczową informacją dotyczącą raportu The Gauge jest skala badania. Dane, które tutaj prezentujemy, pochodzą z panelu, składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 osób, które regularnie biorą udział w badaniu.
Rozmiary grupy badawczej są imponujące, co pozwala na wygenerowanie solidnych i wiarygodnych wniosków. Zważywszy na rosnące zainteresowanie Netflixem, można było przypuszczać, że zajmie on co najmniej trzecie miejsce. Jak jednak widać, Polacy wciąż wierni są tradycyjnym formom telewizji.
A Ty? Co oglądasz najczęściej?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.