Najnowsza ankieta przeprowadzona wśród 2000 Amerykanów ujawnia, z których platform streamingowych najchętniej rezygnują w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Na czele listy znalazł się Netflix, a zaraz po nim są popularne platformy także i w Polsce.
Chociaż Netflix cieszy się wielką popularnością, często słyszymy opinie, że oferta tej platformy nie jest wystarczająco atrakcyjna. Jakie inne wnioski płyną z najnowszej ankiety?
- Ten film będzie skierowany do kociarzy! Powstaje filmowa adaptacja rewelacyjnej gry
- Mocne nowości w Disney+ Polska! Sprawdź co Cię czeka
Ankieta zdradza szczegóły
Ankietę przeprowadziła firma Vorhaus Advisors, która uzyskała odpowiedzi od 2000 dorosłych Amerykanów. Zaskakujące jest to, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy najczęściej rezygnowano z Netflixa, a tuż za nim uplasowały się Disney+ oraz Amazon Prime.
Mimo rosnącej liczby subskrypcji wiele osób decyduje się na rezygnację. Dyrektor generalny Vorhaus Advisors, Mike Vorhaus, podczas konferencji w San Francisco zauważył:
Problem polega na tym, że w Stanach Zjednoczonych wszyscy, którzy obecnie mają jakieś konflikty, a także ci, którzy kiedykolwiek zrezygnowali, stanowią łącznie niemal całkowitą liczbę osób, które zastanawiałyby się nad dołączeniem do serwisu streamingowego. Już raz odmówili Netflixowi, więc teraz jest wyzwanie, aby ich przekonać ponownie, co nie jest łatwe.
Dodatkowo dane wskazują, że około 12% subskrybentów w wieku 18-34 lata prawdopodobnie zrezygnuje z abonamentu w przyszłym roku. Co więcej, aż 47% osób podaje oszczędność pieniędzy jako główny powód rezygnacji.
Progrozy, prognozami…
Na koniec warto zwrócić uwagę na pewną ciekawą tendencję. Badanie przeprowadzone przez Vorhaus Advisors pokazało, że aż 2 na 5 Amerykanów regularnie ogląda filmy online.
W różnych grupach wiekowych obserwujemy wzrost dziennego oglądania filmów wideo w formacie cyfrowym – od 7% do 10%.
Źródło: finance.yahoo.comMimo pewnej niechęci i chęci rezygnacji z subskrypcji trend wzrostowy jest niezaprzeczalny. Wydaje się, że streaming będzie nadal mocno zakorzeniony w kulturze konsumenckiej.
Jednakże, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, coraz bardziej popularna staje się darmowa telewizja z reklamami. Ten trend zaczyna również pojawiać się w Polsce, choć na razie nie jest tak silny jak za oceanem.
Następne lata zapowiadają się intrygująco, zwłaszcza że ewentualne podwyżki cen mogą odstraszyć wielu subskrybentów.
Czy rynek dostosuje się do oczekiwań konsumentów, czy może konsument będzie musiał dostosować swoje nawyki? Czas pokaże.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.