Film Grety Gerwig pt. „Barbie” to film, który w 2023 zanotował najlepszy wynik sprzedażowy spośród wszystkich kinowych produkcji. Teraz obejrzysz go w streamingu na HBO.
Film Barbie w reżyserii Grety Gerwig, który ukazał się w kinach w lipcu 2023 roku, okazał się prawdziwym sukcesem kasowym. W Polsce i na świecie film zanotował najlepszy wynik sprzedażowy spośród wszystkich kinowych produkcji w 2023 roku. W obsadzie wystąpiły gwiazdy światowego formatu, w tym Ryan Gosling oraz Margot Robbie.
Film Barbie otrzymał bardzo pozytywne recenzje od krytyków i widzów. W serwisie Rotten Tomatoes film ma 88% pozytywnych recenzji od krytyków, a 83% od widzów. W serwisie Metacritic film ma ocenę 80/100 od krytyków.
- Niespodzianka na Netflix? Nie sądzę! W Święta rządzi jeden mega hit
- Już jutro mocna nowość w HBO Max. Uśmiejesz się do łez
Kontrowersje wokół Barbie
Niektórzy z oglądających wyrazili zdanie, że produkcja filmowa była zbyt rozciągnięta w czasie. Jej czas trwania wyniósł 2 godziny i 37 minut, co okazało się być dłuższym przedziałem czasowym niż przeważająca większość standardowych filmów fabularnych. Część widzów sądziła, że film był nadmiernie rozwlekły, a w niektórych momentach można byłoby go skrócić, co przyczyniłoby się do zwiększenia dynamiki narracji.
Inni obserwatorzy mieli zastrzeżenia co do zawiłości treści filmu. Produkcja poruszała szereg tematów, takich jak płciowość, tożsamość, presja społeczna i oczekiwania społeczne. Niektórzy z widzów twierdzili, że film był zbyt złożony dla młodszej widowni, ponieważ zawierał liczne wątki wymagające głębszego zrozumienia i dojrzałości intelektualnej. Kreacja ta zdecydowania nie sprzyjała najmłodszym widzom, którzy oczekiwali prostego filmu obrazującego landrynkowe love story kultowej lalki Barbie znanej z dzieciństwa.
Jeszcze inni z widzów wyrażali zastrzeżenia co do zbyt silnego zabarwienia politycznego filmu. Produkcja zawierała liczne odniesienia do współczesnych wydarzeń. Ci widzowie uznawali, że film przesadnie angażuje się w kwestie polityczne i że powinien skupić się bardziej na aspektach rozrywkowych, zamiast poruszać tematy związane z aktualnymi wydarzeniami społecznymi.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.