Microsoft szykuje się do wprowadzenia „Super rozdzielczości” – innowacji, która może całkowicie odmienić świat gier na Windowsie. Tajemnicza funkcja, zwiastująca nową erę w płynności i jakości grafiki, wzbudziła falę zainteresowania wśród graczy i twórców, zwłaszcza po jej niedawnym odkryciu w beta wersji Windows 11.
W dzisiejszym świecie technologia cyfrowa rozwija się w zastraszającym tempie, a sektor gier komputerowych stanowi jedno z najbardziej dynamicznych pól tej ewolucji.
Przez ostatnie dekady, od prostych pikselowych przygód po dzisiejsze wirtualne światy o fotorealistycznej grafice, branża gier przeszła długą drogę. Cały czas zaskakując graczy nowymi możliwościami i doświadczeniami.
- Niespodziewany lider na Netflix w Polsce! Ten kryminalny thriller warto obejrzeć?
- PlayStation wprowadza rewolucję w bezpieczeństwie! Poznaj nową funkcję
Wkrótce oficjalna zapowiedź! Microsoft ma ambitne plany?
Microsoft przygotowuje się do kolejnego wielkiego skoku technologicznego. Ten ma potencjał zmienić sposób, w jaki doświadczamy gier na komputerach z Windowsem.
Projekt, który na razie nosi roboczą nazwę „Super rozdzielczość”, znajduje się tuż przed oficjalnym debiutem, planowanym na przyszły miesiąc.
Tajemnicza nowość pojawiła się niedawno w wersji zapoznawczej systemu Windows, budząc ciekawość i spekulacje wśród społeczności graczy i developerów.
Microsoft obiecuje ujawnić więcej szczegółów na temat tej innowacyjnej technologii podczas Game Developer Conference (GDC) w San Francisco. Podczas wykładu zaplanowanego na 21 marca, poświęconego DirectX, firma ma zaprezentować DirectSR.
To nowe narzędzie ma umożliwić twórcom gier prostsze niż kiedykolwiek implementowanie funkcji super rozdzielczości na platformach z systemem Windows. W ten sposób otworzy nowe horyzonty w jakości i płynności grafiki.
Odkrycie funkcji „Automatyczna super rozdzielczość” w beta wersji Windows 11 przez pewnego użytkownika Twittera tylko podsyciło zainteresowanie. To tajemnicze ustawienie sugeruje wykorzystanie zaawansowanej sztucznej inteligencji w celu zwiększenia płynności rozgrywki i poprawy jakości detali graficznych.
To obiecujące porównanie do technologii takich jak Deep Learning Supersampling (DLSS) od Nvidii, FidelityFX Super Resolution (FSR) od AMD oraz XeSS od Intela.
Wszystkie one mają na celu zwiększenie liczby klatek na sekundę przez obniżenie rozdzielczości gry, a następnie przeskalowanie obrazu przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji. Co często skutkuje znacznym wzrostem wydajności, szczególnie w rozdzielczościach 1440p lub 4K.
To, co czyni propozycję Microsoftu szczególnie interesującą, to jej potencjalna uniwersalność.
W przeciwieństwie do DLSS i XeSS, które są ograniczone do kart graficznych odpowiednich producentów. W przypadku funkcji „Super rozdzielczość” od Microsoftu mogłaby być dostępna dla szerszego zakresu urządzeń, zapewniając tym samym korzyści większej liczbie graczy.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.