Sony potwierdziło w swojej kolejny patent, który mógłby mocno wpłynąć na rynek gier. Mowa tutaj o technologii, dzięki której poziom rozgrywki byłby dostosowany do gracza, dzięki czemu czerpałby największą przyjemność. Mimo wszystko jest jedna rzecz, która niezbyt cieszy.
Sony w ostatnich dniach nieźle zaskakuje. Pierwsza informacja na temat wprowadzenia bota, który będzie wykonywał za graczy żmudne czynności, jest jak najbardziej interesująca. Teraz jednak nadchodzi prawdziwa rewolucja.
- Gry będą przechodzić się same? Nowy pomysł od Playstation
- Niezwykły roguelike trafi na PlayStation 4 i 5! Kiedy premiera?
Narzekasz na grę? Sony dostosuje poziom trudności!
W grze są różne momenty, raz idzie nam lepiej, a raz czujemy wyzwanie, a przy tym idącą frustrację. Nowy patent od Sony zapowiada, że rozgrywka ulegnie zmianie właśnie we wspomnianych momentach. Deweloperzy chcą, aby gracze doświadczali tego, co dla nich przygotowano.
Sam patent nosi nazwę “AFFECTIVE GAMING SYSTEM AND METHOD” i w ramach wspomnianych zmian będzie wykorzystywał system biometryczny. Patent od Sony chce spersonalizować rozgrywkę dla każdego użytkownika w zależności od jego uczuć.
Najlepszym przykładem jest gra z gatunku horror, w której to system mógłbym zwiększyć poziom zdrowia lub pomóc w inny sposób. Oczywiście patrząc na drugą stronę medalu, wielu użytkowników otrzyma spadek jasności, zwiększoną głośność czy mocniejszych przeciwników.
Jak podaje źródło, Sony planuje wprowadzić zmiany w grach wieloosobowych, co właściwie jest niezbyt ciekawą ścieżką dla firmy. Sam często doświadczałem złego balansu ze strony gry, gdzie poziom łatwy był za łatwy, a średni momentami doprowadzał mnie do frustracji.
Z drugiej strony grając ze znajomymi, jest największa zabawa, dostosowanie poziomu trudności pod każdego z graczy wydaje się więc idealnym rozwiązaniem.
Oczywiście Sony ma w swoim portfolio wiele patentów, które są mniej lub bardziej interesujące. Oczywiście sam patent nie oznacza, że nowa funkcja zostanie wprowadzona. Tak przyszłość grania na konsoli zapowiada się niezwykle ciekawie.
Zdecydowanie jestem zdania, że patent powinien w szczególności trafić do gier dla pojedynczego gracza. Dzięki temu każdy z nas znalazłby ten „idealny” poziom trudności i czerpania satysfakcji.
Napisz w komentarzu, na jakim poziomie trudności grasz najczęściej! Co myślisz o patencie?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Era gier z psx była chyba najlepsza platforma w dziejach sony, tam człowiek szanował bardziej grę która była ogrywana, i nie, nie przechodziła się sama…
Myślę, że patent Sony z ostatnich gier AAA studia jest optymalny..gry fabularne akcji mają oprócz poziomów mnóstwo dodatkowych przełączników i ułatwień które można sobie w dowolnym momencie regulować i nie trzeba zaczynać od nowa często wielogodzinnej rozgrywki. Dodatkowo wrzucenie trofeów wymagających przejścia na najwyższych poziomach trudności czy newgame+ do osobnych zakładek poza zestaw niezbędny do platyny to najlepsze co można zrobić. Tylko za multi powinni się zabrać i zrobić to samo z wszystkimi trofeami online – do osobnej zakładki..brak możliwości zdobycia platynki po zbyt szybkim wyłączeniu serwerów lub z powodu braku graczy potrafi skutecznie zniechęcić do rozpoczęcia nowej przygody a konkurencja o czas gracza jest ogromna.
Mam nadzieję że będzie to opcjonalne i będzie można wylaczyc